0%

بهترین متخصص فیزیوتراپی در اهواز

بهترین متخصص فیزیوتراپی در اهواز

بهترین متخصص فیزیوتراپی در اهواز

5/5 - (2 امتیاز)

بهترین متخصص فیزیوتراپی در اهواز موضوعی است که در این مقاله درباره‌ی آن صحبت خواهیم کرد. ممکن است تاکنون بیماری یا آسیبی را تجربه کرده باشید که بر توانایی شما در حرکت یا انجام کارهای روزانه تأثیر گذاشته باشد. احتمالا در این موارد پزشک شما را به فیزیوتراپیست معرفی کرده است تا دامنه تحرک شما را به حالت طبیعی بازگرداند. فیزیوتراپیست یا متخصص فیزیوتراپی به بیماران در جهت مدیریت درد، بازگردانی تعادل، تحرک و عملکرد حرکتی کمک می‌کند. اکثر افراد در مقاطعی از زندگی خود با فیزیوتراپیست نیاز پیدا می‌کنند. ممکن است افراد ممکن است پس از یک تصادف رانندگی، پس از جراحی یا برای رفع کمردرد به فیزیوتراپیست ارجاع داده شوند. متخصصان فیزیوتراپی با بیمارانی با انواع شرایط یا محدودیت ها کار می‌کنند.

متخصص فیزیوتراپی در اهواز

وظایف بهترین متخصص فیزیوتراپی در اهواز

بهترین متخصص فیزیوتراپی در اهواز برنامه‌های سفارشی سازی شده‌ای را طراحی می‌کند که تا حد امکان توانایی عملکردی و حرکت بیماران را بازیابی کند. فیزیوتراپیست‌ها برای کمک به بیماران در تمام مراحل زندگی – از نوزادی تا پیری – آموزش دیده‌اند.

بهترین دکتر فیزیوتراپی در اهواز در موارد زیر به افراد کمک می‌کند:

  • بیماری‌ها: فیزیوتراپی می‌تواند در درمان و کنترل بسیاری از بیماری‌ها مفید باشد. برای مثال فیزیوتراپی بیماران روماتولوژی درمانی بسیار مفید و موثر به شمار می‌رود.
  • شرایط بستری: فیزیوتراپی بیماران بستری کمک می‌کند تا این افراد عملکرد تنفسی و تحرک خود را با سرعت بیشتری باز یابند.
  • جراحت: فیزیوتراپی پس از جراحات علاوه بر بازگرداندن دامنه حرکتی افراد باعث می‌شود تا اسکار و جای زخم بر بدن افراد باقی نماند.
  • بهبود شرایط روحی: تکنیک‌های فیزیوتراپی مانند ماساژ درمانی در بهبود شرایط روحی روانی افراد نقش چشمگیری را ایفا می‌کنند.
  • سالخوردگی: فیزیوتراپی بهترین راه غلبه بر عوارض افزایش سن، از جمله پوکی استخوان و تحلیل رفتن ماهیچه‌هاست.
  • مسائل مربوط به وزن: فیزیوتراپی را می‌توان آسان‌ترین و کم عارضه‌ترین راه برای کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده‌آل قلمداد کرد.

فیزیوتراپیست ها با استفاده از روش‌های مختلفی به بیماران کمک می‌کنند. برخی از این روش‌ها عبارتند از:

  • از بیماران می‌خواهند تمرینات خاصی انجام دهد.
  • از ماساژ عضلات و تمرین درمانی استفاده می‌کنند.
  • از دستگاه‌های تحریک عضلانی بهره می‌گیرند.
  • فعالیت‌های مختلف و سبک زندگی صحیح مانند راه رفتن، وضعیت قرارگیری بدن و غیره را به بیماران آموزش می‌دهند.
  • ارائه دهنده خدمات فیزیوتراپی در منزل هستند.

بهترین فیزیوتراپیست‌ها رویکردی کل‌نگر (به کل بدن) دارند و نه تنها به جنبه‌های فیزیکی افراد توجه نمی‌کنند. بلکه به شرایط عاطفی، روانی و اجتماعی آن‌ها نیز می‌پردازند. آن‌ها در تمام مراحل مراقبت‌های بهداشتی از جمله پیشگیری، آموزش، مداخله، توانبخشی و درمان کار می‌کنند. هدف نهایی فیزیوتراپیست‌ها بهبود کیفیت زندگی شماست.

 

تحصیلات بهترین متخصص فیزیوتراپی در اهواز

بهترین متخصص فیزیوتراپی در اهواز باید از یکی از دانشگاه‌های معتبر در رشته فیزیوتراپی فارغ‌التحصیل شده باشد. فیزیوتراپیست‌ها باید در آزمون‌های مختلفی قبول شوند تا مجوز  فعالیت دریافت کنند. اکثر برنامه‌های تخصص فیزیوتراپی حدود ۴ سال طول می‌کشد. برنامه درسی فیزیوتراپیست‌ها اغلب شامل دوره‌هایی در زیست شناسی، فیزیولوژی، آناتومی و فیزیولوژی، بیومکانیک، علوم اعصاب، علوم رفتاری و غیره است. بخش عمده آموزش (80 درصد) در کلاس درس و آزمایشگاه انجام می‌شود. در حالی که 20 درصد دیگر شامل آموزش بالینی است.

دکتر فیزیوتراپی در اهواز

درمان انواع آسیب ها توسط متخصص فیزیوتراپی در اهواز

بهترین متخصص فیزیوتراپی در اهواز می‌تواند تعداد زیادی از بیماری‌ها و آسیب‌ها را درمان کند. برخی از نمونه‌ها عبارتند از:

  • مشکلات ارتوپدی: مانند کمردرد، سندرم تونل کارپال، آرتریت، کمردرد، بیماری‌های پا، سیاتیک، بیماری‌های زانو، مشکلات مفصلی و غیره.
  • مشکلات عصبی: هم چون بیماری آلزایمر، مولتیپل اسکلروزیس، نوروپاتی (آسیب عصبی)، سرگیجه (احساس سرگیجه / عدم تعادل) ، فلج مغزی، سکته مغزی، ضربه مغزی و غیره.
  • بیماری‌های خودایمنی: مانند فیبرومیالژیا، سندرم رینود، آرتریت روماتوئید سندرم گیلن باره.
  • شرایط مزمن: از جمله آسم، دیابت، چاقی، فشار خون بالا، و غیره.
مطلب پیشنهادی  کاربرد دستگاه مگنت در درمان پوکی استخوان

 

بهترین فیزیوتراپیست‌ ها در اهواز اغلب در کلینیک‌های معتبر مشغول به فعالیت هستند. آن‌ها اغلب با پزشکان کار می‌کنند و در مورد پیشرفت بیمار و هر مشکلی که در حین کار با آن‌ها متوجه می‌شوند، بازخورد ارائه می‌کنند.

 

دلایل مراجعه به متخصص فیزیوتراپی در اهواز

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است لازم باشد به بهترین متخصص فیزیوتراپی در اهواز مراجعه کنید. گاهی اوقات پزشک شما را به منظور رسیدگی به یک آسیب یا شرایط خاص به متخصص فیزیوتراپی ارجاع می‌دهد. در مواقع دیگر ممکن است با تشخیص خود به  فیزیوتراپیست مراجعه کنید. برخی از رایج‌ترین دلایل مراجعه افراد به فیزیوتراپیست عبارتند از:

  • بیماری:پس از یک بیماری طولانی مدت یا در طول بیماری که بر تحرک، تعادل یا مهارت‌های حرکتی تأثیر می‌گذارد باید به فیزیوتراپیست مراجعه کرد.
  • وضعیت بیماری‌های مزمن: برخی از بیماری‌های مزمن مانند دیابت می‌توانند بر تحرک و تعادل تأثیر بگذارند. فیزیوتراپی می‌تواند تاثیر این بیماری‌ها را به حداقل برساند‌.
  • بعد از جراحی: بعد از جراحی، بلند شدن و حرکت کردن بخش بسیار مهمی از روند بهبودی است. اگر قسمتی از بدن مانند دست، پا یا پشت آسیب دیده باشد، فیزیوتراپی می‌تواند به بیمار کمک کند تا آسیب آن ناحیه را جبران کند.
  • آسیب: آسیب‌هایی که باعث می‌شوند بیمار با درد زیاد یا ناتوانی در حرکت مواجه شود، اغلب می‌توانند از طریق فیزیوتراپی برطرف شوند.
  • پیری: با افزایش سن افراد تغییراتی را در بدن خود تجربه می‌کنند که بر حرکت و عملکرد تأثیر می گذارد. فیزیوتراپی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا بخشی از عملکرد خود را بازیابند.
  • بحران سلامتی عمده: حمله قلبی، سکته مغزی، آسیب مغزی و سایر بحران‌های سلامتی می‌تواند فرد را در عملکرد عادی روزمره با مشکلات بزرگی مواجه کند. فیزیوتراپی می‌تواند به بیماران کمک کند تا بخشی یا تمام عملکرد قبلی خود را به دست آورند.
  • بهبود عملکرد بدنی:ورزشکاران و افرادی که می‌خواهند تناسب اندام بهتری داشته باشند، ممکن است برای یادگیری استراتژی‌هایی برای به حداکثر رساندن پتانسیل بدن، به فیزیوتراپی روی بیاورند.
  • سلامت عمومی: بیماران ممکن است فیزیوتراپی را برای مقابله با اثرات پیری شروع کنند و مهارت‌هایی را برای سالم و انعطاف پذیر ماندن بیاموزند.

بهترین متخصص فیزیوتراپی در اهواز

سخن آخر

بهترین دکتر فیزیوتراپی در اهواز فردی است که تعهد، تخصص و تجربه کافی را برای انجام وظایف خود و خدمت رسانی را بیمار داشته باشد. کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا از بهترین دکتر فیزیوتراپی در اهواز برای خدمات رسانی استفاده می‌کند. همچنین این کلینیک از محیطی آرام و بهداشتی و تجهیزات نوین طب فیزیوتراپی برخوردار است. علاوه بر این امکان استفاده از خدمات بهترین فیزیوتراپیست‌های این مرکز در منزل نیز وجود دارد. برای دریافت نوبت کافی است به سایت این مرکز مراجعه کرده و به صورت اینترنتی نوبت دریافت کنید.

 

سوالات متداول

  1. دلایل مراجعه به بهترین متخصص فیزیوتراپی در اهواز چیست؟

بیماری، آسیب، جراحت، پیری، بحران عمده سلامت، بهبود عملکرد بدنی، تناسب اندام و عمل جراحی مهم‌ترین دلایل مراجعه به بهترین متخصص فیزیوتراپی در اهواز هستند.

  1. مهم‌ترین وظیفه بهترین متخصص فیزیوتراپی چیست؟

مهم‌تین وظیفه متخصصان فیزیوتراپی بهبود کیفیت زندگی بیمار است.

  1. متخصصان فیزیوتراپی در چه شرایطی به بیماران کمک می‌کنند؟

مشکلات ارتوپدی، مشکلات عصبی، بیماری‌های خودایمنی و شرایط مزمن از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که فیزیوتراپیست‌ها به بیماران کمک می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *