0%

فیزیوتراپی آرنیکا، بهترین کلینیک فیزیوتراپی در اهواز

بهترین کلینیک فیزیوتراپی

فیزیوتراپی آرنیکا، بهترین کلینیک فیزیوتراپی در اهواز

4.9/5 - (14 امتیاز)

علم فیزیوتراپی

علم فیزیوتراپی متشکل از دو کلمه فیزیو (طبیعی) و تراپی (درمانی) است. همانطور که از معنی فیزیوتراپی متوجه می شویم این درمان شامل تمام درمان های طبیعی و بدون استفاده از دیگر مداخلات پزشکی می شود. هر چند که علم فیزیوتراپی امروزه علاوه بر درمان های طبیعی از برخی مداخلات درمانی مثل القای برق و گرما نیز استفاده می کند. ولی به طور کلی، در درمان های فیزیوتراپی، هدف بهبود عملکرد فیزیکی بدن است.

به طور کلی، فیزیوتراپی یک روش برای درمان بیماری ها و اختلالات عصبی و عضلانی با استفاده از امکاناتی است که برای این نوع درمان در نظر گرفته شده است. در فیزیوتراپی قسمتی از درمان ها و بهبودی عملکرد اعضای بدن از طریق طب سوزنی، تحریکات الکتریکی، تکنیک های دستی، کرایوتراپی، ترموتراپی، تجهیزات درمانی و تمرینات ورزشی انجام می شود. در این روش ها از ورزش، اشعه، گرما و برق استفاده می شود. بنابراین، فیزیوتراپی یک مراقبت پزشکی است که هدف آن جلوگیری از بیماری، درمان، توانبخشی، سلامتی و اصلاح الگوی زندگی است.

مرکز فیزوتراپی آرنیکا

تاریخچه فیزیوتراپی

طبق مستندات، پزشکانی مانند بقراط و جالینوس، اولین پزشکانی بودند که از فیزیوتراپی برای درمان استفاده کرده اند. آنها از ماساژ، تکنیک های دستی و آب درمانی برای درمان مردم در 460 سال قبل از میلاد استفاده می کردند. پس از توسعه ارتوپدی در قرن هجدهم، دستگاه هایی مانند ژیمناستیکون با تمرین سیستماتیک مفاصل، مشابه درمان های فیزیوتراپی، مورد استفاده قرار گرفت. اولین مستندات مبنی بر وجود فیزیوتراپی به “پدر ژیمناستیک سوئدی” برمی گردد که موسسه ای سلطنتی برای ماساژ ، تکنیک های دستی و تمرینات ورزشی در سال 1813 تأسیس کرد. همچنین در سال 1887، فیزیوتراپی توسط شورای ملی بهداشت و رفاه سوئد، ثبت رسمی شد.

کشورهای دیگر نیز به زودی به دنبال گسترش فیزیوتراپی رفتند تا به آنجایی که در سال 1894 چهار پرستار در انگلستان، انجمن فیزیوتراپی را تأسیس کردند. دانشکده فیزیوتراپی نیز در نیوزلند در سال 1913 و کالج رید در ایالات متحده در سال 1914، فارغ التحصیلانی با رشته هایی تحت عنوان تکنیک های دستی داشتند. پس از آن نیز تحقیقات برای فیزیوتراپی در کشورهای مختلف انجام شد تا آنجایی که مری مک میلان انجمن فیزیوتراپی آمریکا را سازماندهی کرد. تخصص فیزیوتراپی در ایالات متحده در سال 1974 پایه ریزی شد که از آن زمان نقش مهمی در پیشبرد تکنیک های دستی در سراسر جهان ایفا کرده است.

لزوم انجام فیزیوتراپی

زمانی که بدن دچار آسیب شده باشد و توان حرکتی به صورت کامل و یا نسبی از بین رفته باشد نیاز است تا به فیزیوتراپیست مراجعه نمایید همچنین در مواردی که فرد دچار درد کمر و یا درد گردن می باشد و تحمل این درد برای ایشان بسیار سخت یا ناممکن است نیاز به مراجعه به فیزیوتراپیست و انجام تمرینات فیزیوتراپی در بهترین مرکز فیزیوتراپی اهواز خواهید داشت.

فیزیوتراپیست به شما کمک می کند که در زمانی بسیار کوتاه بهبود آسیب دیدگی های اندام های مختلف بدن بپردازید و با کاهش میزان دردی که متحمل می شوید بتوانی دسته توانایی حرکتی خود را افزایش دهید.

بسیاری از مراجعین به مرکز فیزیوتراپی آرنیکا برای دریافت مشاوره های درمانی در خصوص آسیب های وارد شده به عضلات مفاصل و یا بافت های نرم بدن فیزیوتراپیست این مجموعه مراجعه می نمایند.

در صورتی که نسبت به درمان آسیب های وارد شده اقدامات لازم را انجام دهید درمان به طور چشم گیری موفق خواهد بود. نیاز است تا در ابتدایی ترین مراحل که بدن شما آسیب دیده است به مرکز فیزیوتراپی آرنیکا مراجعه نمایید و از فیزیوتراپیست های متخصص و آموزش دیده در این مرکز نهایت استفاده را به نمایید تا بتوانید سطح فعالیت و توان حرکتی خود را افزایش دهید.

فیزیوتراپیست و کلینیک فیزیوتراپی

فیزیوتراپی، دانشی است که قدمت طولانی دارد. این دانش هم‌ زمان با گسترش علم پزشکی، به یکی از اساسی ترین درمان‌ های نوین پزشکی مبدل شده ‌است. فراگیری این دانش که با گذران دوره های تخصصی و بالینی انجام می شود، توسط فیزیوتراپیست ها ممکن شده است. فیزیوتراپیست در درمان فیزیوتراپی به ‌عنوان متخصص درمانی شناخته می‌ شود. با توجه به اینکه فیزیوتراپی درمان فیزیولوژیک و جسمانی بیماری‌ ها است، کالبد شناسی، آنالیز حرکات و آناتومی بدن حین‌ حرکت از جمله تخصص های فیزیوتراپیست است. در فیزیوتراپی، ارتباط سیستم های بدن و درمان های فیزیوتراپی به طور مستقیم و غیرمستقیم توسط فیزیوتراپیست انجام می شود. همچنین، فیزیوتراپیست عملکرد فیزیولوژیک بدن را نیز بهبود می بخشند.

کلینیک فیزیوتراپی

ویژگی های بهترین کلینیک فیزیوتراپی

افراد طی یک اتفاق یا گذر زمان و سالمندی احتیاج به توانبخشی و کلینیک فیزیوتراپی پیدا می کنند. بنابراین، این موضوع خیلی مهم است که به کلینیک فیزیوتراپی مراجعه کنند که بهترین خدمات را ارائه می دهد. بهترین کلینیک فیزیوتراپی، به مرکز توانبخشی اطلاق می شود که علاوه بر ارائه خدمات فیزیوتراپی روی برخی جنبه های غیر درمانی نیز متمرکز باشد.

سیستم های درمانی باید به طور همزمان به نیازهای پزشکی و غیر پزشکی بیماران توجه کنند. روابط با بیماران، یکی از مهمترین نیازهای غیرپزشکی است و جنبه های غیر بالینی مراقبت های بهداشتی با کیفیت و مسئولیت خدمات مرتبط است. طبق پرسشنامه های اخیر و نظرسنجی های به عمل آمده از مراجعه کنندگان به مرکز فیزیوتراپی، چند مولفه اساسی وجود دارد که با توجه به آن می توان مرکز توانبخشی را به عنوان بهترین کلینیک فیزیوتراپی شناسایی کرد.

  • خوشرویی، احترام و برقرار کردن یک رابطه خوب بین کارکنان کلینیک فیزیوتراپی با مراجعه کنندگان، نکته ای اساسی است.
  • نکته مهم و اساسی که سطح پاسخگویی نام دارد، هدف اصلی سیستم های بهداشت و درمان است. پاسخگویی روی برخی جنبه های غیر درمانی و ارائه خدمات درمانی تمرکز دارد. در سال 2000، سازمان بهداشت جهانی(WHO) سطح پاسخگویی را جز نياز هاي غير پزشكي معرفی کرد و آن را به عنوان يك هدف اصلي براي ارزيابي عملكرد سيستم هاي درمانی، در نظر گرفت. پاسخگویی هدف اصلی ارزیابی عملکرد سیستم بهداشتی بر انتظارات غیر پزشکی بیماران بود.
  • دلپذیر بودن وقت انتظار به وسیله جلوه های بصری، راحتی، زیبایی و جذابیت اتاق انتظار برای مراجعه کننده یکی از گزینه های قابل ذکر است.
  • یکی دیگر از نکات حائز اهمیت رضایت بیمار است. با اینکه سطح پاسخگویی ممکن است یکی از دلایل رضایت بیماران باشد، اما سطح پاسخگویی با رضایت بیمار متفاوت است و رضایت بیمار جنبه

محدودی از سطح پاسخگویی است.

  • ابتدایی ترین گام در انتخاب بهترین کلینیک فیزیوتراپی، توجه به شرایط بیماران و ارائه وقت ملاقات مناسب است.
  • حق ویزیت منصفانه، شاخص اصلی عملکرد سیستم های بهداشت و درمان است. ارزیابی سطح پاسخگویی و رضایت بیمار ابزاری مفید برای بهبود عملکرد کارکنان فیزیوتراپی است
  • گذراندن روند درمان در اتاق های خصوصی و رعایت حریم خصوصی از شرایط حائز اهمیت برای بهترین کلینیک فیزیوتراپی است. در بهترین کلینیک فیزیوتراپی، بیمار ها به طور جداگانه در اتاقی خصوصی توسط پزشک معاینه می شوند. در فرآیند درمان به خصوص در فیزیوتراپی، حریم خصوصی نقش بسیار مهمی در آرامش بیمار و آسودگی بیماران در به زبان آوردن مشکلاتشان ایفا می کند.
  • ارائه خدمات تخصصی در کلینیک فیزیوتراپی از دیگر بخش های مهم یک کلینیک فیزیوتراپی خوب است. از جمله خدمات طب سوزنی، فیزیوتراپی آسیب های ارتوپدی، فیزیوتراپی پا و …. باید در یک مرکز فیزیوتراپی ارائه شود.
مطلب پیشنهادی  فیزیوتراپی ضایعات ارتوپدی

بنابراین، مهیا کردن شرایط خوب برای مراجعه کنندگان به مرکز فیزیوتراپی در ارائه اتاق های خصوصی برای هر بیمار جهت درمان و انجام تمرینات ورزشی و رعایت حریم خصوصی بیماران خلاصه می شود. با این روش علاوه بر اینکه بیمار احساس راحتی خاطر می کند، توانایی بیان مشکلات مختلف و دریافت مشورت از فیزیوتراپیست را بدون اینکه توسط شخص دیگری شنیده شود، خواهد داشت.

  • تحت نظر فیزیوتراپیست های ماهر و با تجربه بودن و دریافت بهترین خدمات درمانی، بخش اصلی و مهم برای یک بیمار که به کلینیک فیزیوتراپی مراجعه می کند، است. این نوع از خدمات توسط فیزیوتراپیست های ماهر و باتجربه به روند درمان و کاهش دردها و آسیب دیدگی ها کمک می کنند.

اما به طور کلی، کلینیک فیزیوتراپی باید محیطی آرام را برای مراجعین فراهم نماید، بهبودی درد و ناتوانی به محیط آرام نیاز دارد. به علاوه، استفاده از مدرن ترین تجهیزات و امکانات که همگام با پیشرفت تکنولوژی به روز شده باشد از مشخصات بهترین کلینیک فیزیوتراپی است. همچنین کامل بودن تمام روش های درمانی در مرکز فیزیوتراپی نیز مشخصه بهترین مرکز فیزیوتراپی می باشد.

بهترین کلینیک فیزوتراپی

تفاوت بین سطح پاسخگویی و رضایت بیمار در کلینیک فیزیوتراپی

خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی یکی از خدمات مهم پیراپزشکی و سرپایی در سیستم های بهداشتی و درمانی است. همچنین مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی نقش مکمل مراکز درمانی را دارند. ارزیابی مراکز فیزیوتراپی و توانبخشی می تواند به بهبود کیفیت خدمات درمانی کمک کند.

بر اساس آمار ها، در تجزیه ها و تحلیل های سازمان بهداشت جهانی (WHO)، تفاوت قابل توجهی بین رتبه بندی برای سطح پاسخگویی و رضایت بیمار وجود دارد. سطح پاسخگویی هم در مراقبت های درمانی و هم در مرکز فیزیوتراپی ارزیابی می شود. چارچوب WHO برای ارزیابی سطح پاسخگویی، چند ویژگی برای پاسخگویی را شناسایی کرد. این ویژگی ها شامل انتخاب پاسخگوی خوب و با وقار و همچنین دارای روابط عمومی بالا، القا کردن احساس آرامش به مراجعه کننده، توجه به صحبت های مراجعه کننده، رعایت احترام، رازدار بودن و کیفیت امکانات درمانی است.

فیزیوتراپی

کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا، بهترین کلینیک فیزیوتراپی در اهواز

کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا در اهواز با تکیه بر دانش روز دنیا و با بهره گیری از بهترین امکانات و تجهیزات، یکی از بهترین کلینیک فیزیوتراپی در اهواز است که همچنین خدمات فیزیوتراپی در منزل در اهواز نیز ارائه می دهد. اساس کار برای کارکنان مرکز فیزیوتراپی آرنیکا، حفظ احترام و پاسخگویی به موقع به مراجعه کنندگان گرامی است. مراجعه کنندگان به مرکز فیزیوتراپی آرنیکا می توانند از فیزیوتراپیست و ارائه دهنده خدمات فیزیوتراپی طبق نظر خودشان بهره مند شوند. به طور کلی، ملموس بودن خدمات پزشکی در کلینیک فیزیوتراپی، می تواند برای بیماران تاثیر به سزایی در روند درمان داشته باشد.

متخصصان باتجربه و فوق العاده ماهر کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا، روش های نوین، ارزیابی و درمان هایی برای تسهیل کنترل سریع درد عضلات و مفاصل و بازگشت به فعالیت ارائه می دهند.همچنین فیزیوتراپیست های ورزشی کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا کهبه عنوان بهترین کلینیک فیزیوتراپی در اهواز شناخته شده است، در ارزیابی، معالجه و بازگشت ورزشکاران به میادین ورزشی تخصص دارند. ما از تیمی با تجربه و متخصص در مرکز فیزیوتراپی آرنیکا که مجهز به نوین ترین روش های فیزیوتراپی، فیزیوتراپی ورزشی و انواع ماساژ درمانی است بهره گرفته ایم. تجربه و تخصص تیم پزشکی کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا در اهواز برای به حداکثر رساندن بهبود و سلامتی بیمار تاثیر به سزایی دارد.

مرکز فیزیوتراپی آرنیکا رعایت اصول اخلاقی در ارائه خدمات فیزیوتراپی را در آیین نامه اخلاقی خود تعریف کرده و در اجرای آن بسیار مصمم عمل خواهد کرد. این موارد و دیگر موارد، می تواند باعث شود کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا به مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی منحصر به فرد و مشتری مدار تبدیل شود. این مرکز به عنوان بهترین کلینیک فیزیوتراپی در اهواز با حفظ كرامت مراجعه کننده و حسن ارتباط با آنها می تواند یکی از بهترین کلینیک های فیزیوتراپی در خوزستان باشد.

از مهمترین خدمات کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا در اهواز، شامل فیزیوتراپی مینیسک زانو، فیزیوتراپی بعد از سکته مغزی و درمان گردن درد می توان اشاره کرد.طی مدتی کوتاه مشاوره استاندارد با فیزیوتراپیست های مرکز فیزیوتراپی آرنیکا، می تواند شماره را مطمئن کند که بهترین انتخاب را داشته اید. رویکرد اثبات شده مرکز فیزیوتراپی آرنیکا ممکن است راه حل مورد نظر شما را ارائه دهد. بنابراین، می توانید در اسرع وقت برای مشاوره در مورد خدمات تخصصی فیزیوتراپی کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا با این مرکز تماس بگیرید.

بهترین کلینیک فیزوتراپی در اهواز

سوالات متداول

  1. چگونه می توانیم یک کلینیک فیزیوتراپی خوب پیدا کنیم؟

با در نظر گرفتن ساعات ملاقات مناسب، اولویت قرار دادن شرایط بیمار، ویزیت در اتاق های درمان خصوصی، خدمات تخصصی، فیزیوتراپیست هایی با مهارت بالا و…، می توان به این مسئله که آیا فیزیوتراپی خوب است، پی برد.

  1. ویژگی های بهترین کلینیک فیزیوتراپی چیست؟

علاوه بر مهارت های عالی، بهترین فیزیوتراپی باید دارای شیوه ای جذاب و تمرکز روی پیشرفت درمانی باشد تا بتواند بهترین نتایج را برای افرادی که تحت درمان قرار می گیرند، ارائه دهد.

  1. تفاوت تاثیر فیزیوتراپی با دارو درمان در بیماری های ارتوپدی چقدر است؟

چندین مطالعه نشان داده است که فیزیوتراپی برای کاهش درد و افزایش دامنه حرکتی مفاصل، موثرتر از دارو درمانی است.

  1. فیزیوتراپی برای درمان چه بیماری هایی تاثیر گذار است؟

فیزیوتراپی می تواند به درمان بسیاری از بیماری ها از جمله درد پشت و زانو، آسیب های ورزشی، آرتروز گردن، رگ به رگ شدن و آسیب دیدگی ها، شرایط عصبی مانند بیماری پارکینسون یا MS، بیماری های مزمن مانند دیابت، پوکی استخوان و درمان چاقی، مدیریت بعد از سکته مغزی کمک کند.

  1. برای فیزیوتراپی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

یک فیزیوتراپیست خوب دارای مهارت ها و ویژگی های شخصیتی مانند صبر، حساسیت و درایت است. فیزیوتراپیست خوب دارای مهارتهای ارتباطی عالی و مهارت حل مسئله می باشد که توانایی تشویق و همدلی بیمار را به دست آورده است.

  1. کدام نوع فیزیوتراپی بهتر است؟

فیزیوتراپی ارتوپدی رایج ترین روش فیزیوتراپی است و طیف وسیعی از مسائل مانند درمان آسیب های ورزشی و همچنین درمان پس از عمل جراحی عضلات یا استخوان ها را شامل می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *