0%

فیزیوتراپی در اهواز با بیمه بانک ملی

فیزیوتراپی با بیمه بانک ملی

فیزیوتراپی در اهواز با بیمه بانک ملی

امتیاز دهید

فیزیوتراپی به بازیابی حرکت و عملکرد زمانی که فردی تحت تأثیر آسیب، بیماری یا ناتوانی قرار می گیرد، کمک می‌کند. همچنین می‌تواند به کاهش خطر آسیب یا بیماری در آینده کمک کند. در حقیقت فیزیوتراپی یک رویکرد جامع است که بیمار را مستقیماً در مراقبت از خود درگیر می‌کند. فیزیوتراپی با بیمه بانک ملی به افراد نیازمند به درمان‌های فیزیوتراپی کمک می‌کند تا بدون نگرانی از هزینه درمان، دوره درمان خود را کامل کنند.

اهمیت فیزیوتراپی با بیمه بانک ملی

فیزیوتراپی می‌تواند برای افراد در تمام سنین و با طیف وسیعی از مشکلات سلامتی مفید باشد. از جمله مشکلاتی که بر موارد زیر تأثیر می‌گذارند:

  • استخوان‌ها، مفاصل و بافت‌های نرم – مانند کمردرد، گردن درد، درد شانه و آسیب‌های ورزشی مغز یا سیستم عصبی
  • مشکلات حرکتی ناشی از سکته مغزی، مانند مولتیپل اسکلروزیس (MS) یا بیماری پارکینسون
  • قلب و گردش خون – مانند توانبخشی پس از حمله قلبی، بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) و فیبروز کیستیک

فیزیوتراپی می‌تواند فعالیت بدنی افراد را را بهبود بخشد و در عین حال به آن‌ها در جلوگیری از آسیب‌های بیشتر کمک کند. درمان با فیزیوتراپی یک روش درمان سریع و تک جلسه‌ای نیست. بلکه نیازمند طی دوره درمان و طی کردن چند جلسه بر اساس نظر درمانگر است. نگرانی از هزینه درمان عاملی است که باعث می‌شود برخی از افراد علیرغم دستور پزشک برای فیزیوتراپی مراجعه نکنند. یا دوره درمان فیزیوتراپی خود را نیمه کاره رها کنند. اهمیت فیزیوتراپی با بیمه بانک ملی در پرداخت بخش قابل توجهی از هزینه فیزیوتراپی است. داشتن بیمه باعث می‌شود تا افراد بدون نگرانی از هزینه به طی دوره درمان خود ادامه دهند.

 

هزینه فیزیوتراپی با بیمه بانک ملی

تعرفه و قیمت فیزیوتراپی در اهواز و سایر شهرها هر ساله توسط انجمن فیزیوتراپی مشخص می‌شود. سایر عوامل موثر بر هزینه فیزیوتراپی عبارتند از:

  • نوع مرکز فیزیوتراپی: دولتی یا خصوصی بودن مرکز فیزیوتراپی عاملی موثر بر هزینه درمان است. مراکز فیزیوتراپی خصوصی اغلب خدمات بهتری ارائه می‌کنند و در نتیجه مبلغ بیشتری را نیز به عنوان هزینه دریافت می‌کنند.
  • نوع درمان و تکنیک‌های مورد استفاده: تکینک‌های فیزیوتراپی بسیار متنوع هستند. روش فیزیوتراپی مورد استفاده برای هر بیمار بر اساس ناحیه و میزان آسیب بیمار تعیین می‌شود. اغلب هزینه درمان‌های مبتنی بر دستگاه نسبت به درمان‌های دستی مانند ماساژ درمانی در اهواز بیشتر است‌.
  • بیمه طرف قرارداد: اغلب بیمه‌های خدمات درمانی عادی هزینه‌های فیزیوتراپی را پوشش نمی‌دهند. اما بیمه‌های درمانی تکمیلی بر اساس قرارداد خود با فرد بیمه شده بخش قابل توجهی از هزینه‌های فیزیوتراپی را پرداخت می‌کنند. هزینه فیزیوتراپی با بیمه بانک ملی نسبت به هزینه فیزیوتراپی آزاد بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.
  • محل ارائه خدمات فیزیوتراپی: خدمات فیزیوتراپی بسته به درخواست بیماران در محل کلینیک و نیز در منزل آن‌ها ارائه می‌شود. بدیهی است که هزینه فیزیوتراپی در منزل نسبت به هزینه فیزیوتراپی در کلینیک گران‌تر است.
مطلب پیشنهادی  درمان گردن درد با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی با بیمه بانک ملی

نحوه استفاده از فیزیوتراپی با بیمه بانک ملی

نحوه استفاده از فیزیوتراپی با بیمه بانک ملی متشکل از مراحل زیر است:

  1. مراجعه به پزشک متخصص: اگر احساس درد یا بیماری می‌کنید، لازم است به پزشک متخصص مربوطه مراجعه کنید. پزشک در صورت لزوم برای شما درمان فیزیوتراپی تجویز می‌کند.
  2. انتخاب مرکز فیزیوتراپی معتبر: انتخاب مرکز فیزیوتراپی معتبر بسیار حائز اهمیت است. زیرا فیزیوتراپی در صورتی موثر خواهد بود که توسط متخصصان مجرب و حاذق انجام شود.
  3. دریافت نوبت: پس از انتخاب مرکز فیزیوتراپی باید برای دریافت نوبت اقدام کنید. امکان دریافت نوبت آنلاین یا تلفنی برای برخی از مراکز فیزیوتراپی فراهم است و نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت نوبت نیست.
  4. مراجعه به مرکز فیزیوتراپی: در این مرحله باید با در دست داشتن پرونده پزشکی و نسخه خود به مرکز فیزیوتراپی مراجعه کنید. در ابتدای مراجعه، از کلینیک برای دریافت معرفی نامه آنلاین بیمه درخواست کنید.
  5. شروع درمان: در اولین جلسه مراجعه به فیزیوتراپیست، معاینه می‌شوید و بر اساس ارزیابی درمانگر، طول درمان و تکنیک‌های فیزیوتراپی مورد نیاز برای شما مشخص می‌شود.
  6. پرداخت هزینه: در صورتی که مرکز فیزیوتراپی مورد نظر با بیمه بانک ملی طرف قرارداد باشد، تا سقف تعهدات بیمه خود نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت. در غیر این صورت باید هزینه درمان را پرداخت کرده و فاکتور دریافت کنید. با ارائه این فاکتور به شعب بیمه می‌توانید هزینه پرداختی را دریافت نمایید.

 

سخن آخر

مرکز آرنیکا ارائه دهنده خدمات فیزیوتراپی در اهواز با بیمه بانک ملی است. این مرکز ارائه دهنده انواع خدمات فیزیوتراپی اعم از الکتروتراپی، ورزش درمانی، ماساژ درمانی و  درای نیدلینگ با متدهای درمان روز دنیاست. مرکز فیزیوتراپی آرنیکا طرف قرارداد با بیمه‌های درمانی متعدد، از جمله بیمه بانک ملی است. بنابراین در مراجعه به این مرکز تا سقف تعهدات بیمه خود نیازی به پرداخت وجه نخواهید داشت. مرکز فیزیوتراپی آرنیکا به منظور رفاه حال مراجعان عزیز امکان نوبت دهی آنلاین را فراهم نموده است.

 

سوالات متداول

  1. عوامل موثر بر هزینه فیزیوتراپی کدامند؟

نوع دولتی یا خصوصی بودن مرکز، نوع خدمات دریافتی، محل دریافت خدمات و بیمه مورد استفاده مهم‌ترین عوامل موثر بر هزینه فیزیوتراپی به شمار می‌روند.

  1. مراحل استفاده از فیزیوتراپی با بیمه بانک ملی چیست؟

مراجعه به پزشک متخصص، انتخاب مرکز فیزیوتراپی، دریافت نوبت، مراجعه و دریافت معرفی نامه آنلاین، معاینه، درمان، کسر از حساب بیمه یا پرداخت هزینه درمان.

  1. مزیت مراجعه به مراکز فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه بانک ملی چیست؟

در مراکز فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه بانک ملی تا سقف تعهدات بیمه خود نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت.

  1. آیا مرکز فیزیوتراپی آرنیکا طرف قرارداد با بیمه بانک ملی است؟

بله. بیمه بانک ملی یکی از بیمه‌های درمانی متعددی است که مرکز فیزیوتراپی آرنیکا با آن‌ طرف قرارداد است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *