0%

فیزیوتراپی سر و گردن در اهواز

فیزیوتراپی سر و گردن

فیزیوتراپی سر و گردن در اهواز

5/5 - (1 امتیاز)

گردن اندام پیچیده‌ای است که سر و بدن ما را به هم پیوند می‌دهد. گردن شامل شبکه پیچیده‌ای از اعصاب، عروق خونی، ماهیچه‌ها، رباط‌ها، تاندون‌ها و استخوان‌ها است. از آنجایی که گردن دارای ساختارهای بسیار زیادی است و دامنه حرکتی زیادی دارد، می تواند مستعد آسیب باشد. عضلات گردن دائماً در حال کار هستند تا وزن سر را حفظ کنند. به دلیل استفاده زیاد، گردن اغلب می‌تواند به یک نقطه بحرانی تبدیل شود. صدمات گردن یک مشکل رایج است. تا جایی که دو سوم از مردم در مقطعی از زندگی خود دچار گردن درد خواهند شد. سردرد نیز یکی از شایع‌ترین انواع بیماری‌هاست که بسیاری از مردم فکر می‌کنند بخشی عادی از زندگی است! در حالی که سردرد مداوم که با گذشت زمان بهبود نمی یابد ممکن است نشان دهنده مشکلات جدی در بدن باشد.  فیزیوتراپی سر و گردن در اهواز راه‌حلی غیرتهاجمی برای درمان مشکلات و آسیب‌ها در ناحیه سر و گردن است.

فیزیوتراپی گردن در اهواز

فیزیوتراپی گردن در اهواز

گردن درد یک مشکل بسیار رایج است که توسط بهترین متخصص فیزیوتراپی در اهواز قابل درمان است! گردن درد و سفتی گردن می‌تواند توسط ساختارهایی مانند عضلات، تاندون‌ها، رباط‌ها، دیسک‌ها و اعصاب ایجاد شود. گردن درد همچنین می‌تواند از نواحی اطراف مانند کمر، شانه‌ها یا فک نشئت گرفته یا به آن منتقل شود. همچنین می‌تواند به سمت سر حرکت کند و باعث سردرد در پشت سر، چشم‌ها یا جلوی سر و شقیقه‌ها شود. به این سردردها سردردهای گردنی یا تنشی می‌گویند. فیزیوتراپی برای درمان گردن درد و سردرد بسیار موثر است. زیرا علت اصلی مشکل را شناسایی و برطرف می‌کند تا اطمینان حاصل شود که در آینده تکرار نمی‌شود. فیزیوتراپی گردن در اهواز اغلب برای درمان مشکلات زیر توصیه می‌شود:

  • کج یا چروک شدن گردن: چروک یا کج شدن گردن زمانی است که نمی‌توانید گردن خود را بچرخانید یا آن را در یک جهت کج کنید. افراد مبتلا به این حالت هنگام تلاش برای حرکت درد شدیدی را تجربه می‌کنند. این مشکل می‌تواند ناشی از بلند کردن اجسام سنگین و فشار آوردن به گردن، یا خوابیدن در وضعیت نامناسب باشد. عضلات گردن در یک طرف دچار اسپاسم می‌شوند و از حرکت مفاصل جلوگیری می کنند. فیزیوتراپی سر و گردن در اهواز به تسکین درد از طریق حرکت‌های ملایم مفاصل و ماساژ عضلات برای رفع اسپاسم کمک می‌کند.
  • برآمدگی دیسک: برآمدگی دیسک ممکن است به دلیل انحطاط تدریجی مرتبط با افزایش سن، فعالیت‌های سنگین، یا ضربه‌هایی مانند زمین خوردن یا تصادف رانندگی رخ دهد. گاهی اوقات یک دیسک برآمده می‌تواند اعصاب اطراف را تحریک کند و باعث احساس درد در شانه یا پایین بازو شود. همچنین در موارد شدیدتر می‌تواند باعث سوزن سوزن شدن یا بی حسی شود. اکثر بیماران به فیزیوتراپی برای گردن درد ناشی از برآمدگی دیسک پاسخ خوبی می‌دهند. زیرا در کاهش درد موثر است و تمرینات تجویز شده عضلات گردن و شانه را برای کمک به حمایت از دیسک تقویت می‌کند.
  • آسیب شلاقی: آسیب شلاقی وقتی اتفاق می‌افتد که سر به شدت به جلو و عقب پرتاب شود. آسیب شلاقی موجب کشش بیش از حد عضلات، رباط‌ها، تاندون‌ها و اعصاب می‌شود. همچنین می‌تواند باعث درد شدید گردن، سفتی و سردرد شود. به علاوه می‌تواند بر اعصاب تأثیر بگذارد و در نتیجه باعث ایجاد سوزن و سوزن یا بی حسی در بازو شود. آسیب‌های شلاقی باید زودتر درمان شوند تا از مشکلات مزمن طولانی مدت جلوگیری شود. فیزیوتراپی گردن درد در نتیجه ضربه شلاقی شامل ماساژ و تحرک مفصل برای رفع اسپاسم عضلانی و سفتی مفاصل است. همچنین شامل تمرینات کششی و قدرتی برای بازسازی قدرت و انعطاف پذیری در اطراف گردن و شانه‌هاست.
  • گردن درد وضعیتی: گردن و شانه درد وضعیتی و ناشی از کار مشکلی رایج برای کارکنان اداری است. بسیاری از عوامل مرتبط با کار مانند وضعیت.های بدنی نامناسب، مدت زمان نشستن و حرکات مکرر دست و انگشتان با بروز گردن درد مرتبط هستند. افرادی که بی تحرک هستند و تمام روز برای کار پشت میز می‌نشینند، بیشتر در معرض ابتلا به گردن درد هستند. به عنوان مثال، بسیاری از افراد هنگام استفاده از رایانه یا دستگاه‌های الکترونیکی دستی خود، حالت سر به پایین یا جلو را اتخاذ می‌کنند. حفظ وضعیت بدنی نامناسب در طول روز می‌تواند منجر به ضعف در عضلات گردن و عضلات بین تیغه‌های شانه و همچنین ایجاد سفتی در جلو یا بالای شانه‌ها شود. مهم است که مطمئن شوید فضای کاری شما به گونه‌ای طراحی شده است که وضعیت قرارگیری گردن را به خوبی تراز می‌کند. فیزیوتراپی گردن شامل آموزش درباره این است که چگونه محل خود را به بهترین نحو تنظیم کنید تا گردن شما در موقعیت بهتری قرار گیرد. فیزیوتراپیست درباره وضعیت مناسب نشستن و ورزش‌هایی که می‌توانید در محل کار انجام دهید به شما آموزش خواهد داد.
مطلب پیشنهادی  درمان درد عصب سیاتیک با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی سر و گردن در اهواز

فیزیوتراپی سردرد در اهواز

انواع مختلفی از سردردها با علت‌های مختلف وجود دارند. فیزیوتراپی به عنوان یک درمان ایمن و موثر برای بیماران مبتلا به سردرد سرویکوژنیک (سردرد ناشی از اختلالات گردن) شناخته شده است. فیزیوتراپی سر درد در اهواز اغلب برای بیمارانی که مبتلا به سردرد تنشی هستند تجویز می‌شود. همچنین شواهد جدیدی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی درمان‌های فیزیوتراپی می‌توانند برای بیماران مبتلا به میگرن نیز موثر باشند.

اولین مرحله فیزیوتراپی سر و گردن در اهواز مشاوره بیماران مبتلا به سردرد، مصاحبه دقیق و ارزیابی فیزیکی برای ردیابی علت یا نوع سردرد است.  پس از ارزیابی، درمان شروع می‌شود، که معمولاً شامل تکنیک‌های درمانی دستی خاص برای ستون فقرات گردنی بیمار است.

 

تکنیک های فیزیوتراپی سر و گردن در اهواز

در این بخش برخی از رایج‌ترین و موثرترین تکنیک های فیزیوتراپی سر و گردن در اهواز را معرفی خواهیم نمود:

  • درمان دستی: درمان دستی در فیزیوتراپی به مجموعه‌ای از تکنیک‌های درمانی عملی اشاره دارد که برای درمان طیف گسترده‌ای از علائم و شرایط استفاده می‌شود. این سبک از درمان، می‌تواند برای رفع نگرانی‌های مختلف از جمله درد، سفتی، یا محدودیت‌های دامنه حرکت مفید باشد. درمان دستی یا Manual therapy یکی از بهترین تکنیک‌ها برای درمان مشکلات در ناحیه سر و گردن است.
  • سوزن درمانی: سوزن درمانی نوعی درمان مکمل و شامل قرار دادن سوزن‌های بسیار نازک در بدن است. در این تکنیک درمانگران برای درمان مسائل مختلف سلامتی، سوزن‌ها را در مکان‌ها و اعماق مختلف وارد می‌کنند. سوزن درمانی می‌تواند به تسکین درد و درمان طیف وسیعی از شکایات در ناحیه سر و گردن کمک کند.
  • ماساژ: ماساژ درمانی در ناحیه سر و گردن احساس فوق العاده‌ای را به همراه دارد. علاوه بر احساس لذت، ماساژ سر و گردن علائم سردرد را کاهش می‌دهد، استرس را کم می‌کند و احتمالاً رشد مو را نیز افزایش می‌دهد. ماساژ درمانی در اهواز دارای انواع مختلفی است و اغلب با هدف تسکین درد، کاهش استرس، تسریع توانبخشی و شل کردن عضلات انجام می‌شود.

فیزیوتراپی سر در اهواز

سخن آخر

فیزیوتراپی سر و گردن در اهواز معمولاً با اهداف زیر انجام می‌شود:

  • کاهش میزان درد در ناحیه سر و گردن
  • از بین بردن سفتی عضلات گردن
  • بهبود دامنه حرکتی سر و گردن
  • تقویت عضلات پشتیبان ناحیه گردن و سر
  • برنامه‌ریزی برای جلوگیری از عود درد حتی اگر نتوان درد را به طور کامل از بین برد

فیزیوتراپی نقش مهمی را در بهبود وضعیت و عملکرد گردن برای حرکات روزانه ایفا می‌کند. همچنین می‌تواند با کاهش و مدیریت دردهای مزمن در ناحیه سر و گردن افراد را به زندگی عادی و روزمره خود بازگرداند. مرکز فیزیوتراپی آرنیکا ارائه دهنده به روزترین تکنیک‌های فیزیوتراپی سر و گردن در اهواز آماده ارائه خدمات به شهروندان گرامی است. همچنین این نرکز ارائه دهنده خدمات فیزیوتراپی در منزل در اهواز است.

 

سوالات

  1. آیا فیزیوتراپی برای درمان مشکلات ناحیه سر و گردن موثر است؟

بله. فیزیوتراپی یکی از بهترین و موثرترین روش‌های درمان غیرتهاجمی مشکلات ناحیه سر و گردن به شمار می‌رود.

  1. موثرترین تکنیک های فیزیوتراپی سر و گردن در اهواز کدامند؟

درمان دستی، ماساژ درمانی و سوزن درمانی را می‌توان رایج‌ترین و موثرترین تکنیک های فیزیوتراپی سر و گردن در اهواز قلمداد کرد.

  1. هدف اصلی از فیزیوتراپی ناحیه سر و گردن چیست؟

کاهش میزان سردرد و گردن درد، از بین بردن سفتی عضلات گردن و بهبود دامنه حرکتی

مهم‌ترین اهداف فیزیوتراپی سر و گردن هستند‌.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *