0%

فیزیوتراپی شانه و کتف در اهواز

فیزیوتراپی شانه و کتف در اهواز

5/5 - (1 امتیاز)

شانه مفصلی است که به دلیل دامنه حرکتی بسیار زیاد در معرض آسیب و سایش بیش از حد است. همچنین ممکن است افراد هنگام  شب روی آن دراز بکشند و این موضوع باعث ایجاد فشار و درد بیشتر شود! شانه درد ممکن است مانع از رسیدن افراد به پتانسیل خود در باشگاه شود. درد کتف و شانه ممکن است حتی انجام کارهای روزمره را برای افراد دردناک و دشوار کند. فیزیوتراپی شانه و کتف در اهواز زیر نظر فیزیوتراپیست های کلینیک آرنیکا بهترین راه درمان شانه درد و کتف درد برای عزیزان اهوازی و خوزستانی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

فیزیوتراپی شانه و کتف در اهواز

چرا نباید مشکلات کتف و شانه را نادیده گرفت؟

زمانی که فردی با مشکل شانه یا کتف به فیزیوتراپی مراجعه می‌کند، اغلب می‌شنویم: «فکر می‌کردم خود به خود بهتر می‌شود»! متأسفانه این مشکل اغلب بدون مداخله و درمان ادامه می‌یابد. بدون درمان هدفمند شانه درد توسط فیزیوتراپی، مشکل می‌تواند به سرعت با از دست دادن سریع قدرت و ثبات عضلات اطراف شانه و تیغه شانه پیچیده‌تر شود. این می‌تواند باعث مشکلات ثانویه مانند گردن درد، سردرد یا شانه یخ زده شود. جلسات اولیه فیزیوتراپی بر کاهش درد و استرس بر روی بافت‌های آسیب‌دیده و توصیه‌هایی برای بهبود و جلوگیری از تشدید بیشتر مشکلات متمرکز است. در فیزیوتراپی شانه و کتف در اهواز از تکنیک‌های متنوعی استفاده می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

درمان درد کتف و شانه با فیزیوتراپی

دلیل اینکه ممکن است تغییرات زیادی پس از آسیب دیدگی کتف و شانه وجود داشته باشد،  نحوه قرار داشتن مفصل در جای خود است. بر خلاف مفصل ران که یک مفصل گوی و کاسه ایمن است، شانه مفصلی بسیار شل و کم عمق است. همچنین برای باقی ماندن در موقعیت صحیح بیشتر به عضلات و سایر بافت‌های «نرم» متکی است. هنگامی که درد یا اختلال در مفصل وجود دارد، آن عضلات مهم به دلیل عدم استفاده و درد ضعیف تر می‌شوند. بنابراین کل مفصل دیگر به درستی پشتیبانی نمی‌شود. هنگامی که درمان اولیه شانه به بهبود آسیب کمک کرد، وقت آن است که روی هر گونه سفتی و ضعفی که ایجاد شده کار شود. تا دامنه حرکتی کتف و شانه افزایش یافته و به درستی کار کند. در غیر این صورت، حتی اگر درد برطرف شود، شانه در برابر آسیب بیشتر یا استفاده بیش از حد آسیب پذیر خواهد ماند. بنابراین تکمیل جلسات فیزیوتراپی شانه و کتف در اهواز تا بهبودی کامل ضرورت دارد.

فیزیوتراپی شانه در اهواز

فیزیوتراپی شانه و کتف در اهواز

مشکلات گردن اغلب می‌توانند درد را به شانه انتقال دهند. زیرا ماهیچه‌های مشترک زیادی دارند و مسیر بسیاری از اعصاب گردن از شانه می‌گذرد. همچنین مشکل شانه اغلب فقط در قسمت کتف و بالای بازو احساس می‌شود و اصلاً در ناحیه شانه احساس نمی‌شود! بنابراین مهم است که فیزیوتراپیست یک معاینه کامل از گردن، شانه و کتف انجام دهد تا دقیقاً تشخیص دهد که مشکل از کجا نشئت می‌گیرد. سپس فیزیوتراپیست می‌تواند مشکل را به صورت ریشه‌ای و برای دستیابی به بهبودی کامل و طولانی مدت حل کند. در برخی از موارد افراد ممکن است با هدف فیزیوتراپی شانه و کتف در اهواز به مراکز فیزیوتراپی مراجعه کنند. در حالی که به فیزیوتراپی سر و گردن در اهواز نیاز دارند!

 

درمان انواع بیماری‌ های شانه

فیزیوتراپی شانه و کتف در اهواز در درمان بسیاری از بیماری‌های رایج شانه موثر است:

  • شانه ی یخ زده(کپسولیت چسبنده): شانه یخ زده اغلب تشخیصی است که برای افرادی که شانه سفت شده و دردناک دارند داده می‌شود. اما این یک وضعیت خاص است. بنابراین ارزیابی کامل توسط یک فیزیوتراپیست مجرب برای تشخیص مشکل حیاتی است. فیزیوتراپی می‌تواند با کاهش درد، کشش و تحرک ملایم برخی از بافت‌های اطراف مفصل به افراد مبتلا به شانه منجمد کمک کند. شایع‌ترین علائم ابتلا به این بیماری مفصل گیر کرده، درد و مشکل در خواب و ناتوانی در حرکت صحیح بازو است.
  • سایش: هر بار که بازوی خود را بالا می‌آوریم، ساختارهایی را بین قوس استخوانی که توسط کتف و سر استخوان بازو ایجاد شده است، له می‌کنیم. این شامل تاندون‌های ماهیچه‌هایی است که بازوی ما را در جهت‌های خاصی حرکت می‌دهند. بنابراین سایش کتف و شانه به راحتی ممکن است اتفاق بیافتد. علائم سایش کتف و شانه درد شدید در شانه یا بازو زمانی است که بازوی خود را بالا می‌آورید. همچنین خوابیدن روی سمت آسیب دیده اغلب دردناک یا غیرممکن خواهد بود. طب سوزنی و تمرین درمانی اغلب برای کاهش درد و ساییدگی مفصل شانه توصیه می‌شود.
  • آسیب روتاتور کاف: از آنجایی که شانه یک مفصل بسیار ناپایدار است، برای حمایت و تثبیت آن بیشتر به عضلات اطراف خود متکی است. این کار تا حدی توسط عضلات روتاتور کاف انجام می‌شود. هر عضله حرکت خاصی از شانه را انجام می‌دهد، بنابراین ارزیابی می‌تواند مشخص کند که کدام یک باعث ایجاد مشکل شده است. درد کتف و شانه، ضعف در برخی حرکات، عدم تقارن در و مشکل در بلند کردن اجسام رایج‌ترین علائم این آسیب هستند. توصیه‌های خاص برای زندگی روزمره، استفاده از ارتز و سوزن درمانی رایج‌ترین تکنیک‌ها برای درمان این آسیب به شمار می‌روند.
مطلب پیشنهادی  فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو

فیزیوتراپی همچنین برای درمان شانه درد ناشی از آسیب‌های استخوانی در شانه نیز مفید است. از جمله موارد زیر:

  • آرتریت روماتوئید: آرتریت روماتوئید یک مشکل خود ایمنی است. اغلب این بیماری بر مفصل شانه تأثیر می گذارد. بیماران معمولاً تحت مراقبت روماتولوژیست هستند زیرا این یک وضعیت شدید و ناتوان کننده است. فیزیوتراپی می‌تواند به کاهش درد و در صورت افزایش لزوم دامنه حرکت کمک کند.
  • شکستگی: افتادن روی نوک شانه ممکن است منجر به شکستگی شود. شکستگی‌های شدید یا پیچیده ممکن است با جراحی با استفاده از فلزکاری داخلی در مفصل درمان شود. در غیر این صورت استراحت برای جلوگیری از حرکت استخوان‌ها و امکان بهبودی ضروری است. قرار دادن گچ بر روی شانه امکان پذیر نیست. استراحت دادن به شانه حتی برای مدت کوتاه باعث سفتی می‌شود و این امر باید پس از بهبودی شکستگی و اجازه حرکت برطرف شود. پس از  اطمینان از جوش خوردن استخوان می‌توانیم با ماساژ، تحرک مفاصل را به آن‌ها بازگردانیم و سفتی را از بین ببریم.

فیزیوتراپی شانه

سخن آخر

آیا از شانه دردی رنج می‌برید که زندگی و فعالیت‌های روزمره شما را دشوار می‌کند؟ آیا هنگام بلند کردن بازو، حمل وزنه یا خرید احساس درد می‌کنید؟ یا اینکه درد شانه و کتف شب‌ها شما را از خواب بیدار می‌کند؟ اگر چنین است بهتر است در اسرع وقت به یک مرکز فیزیوتراپی شانه و کتف در اهواز مراجعه کنید. مرکز فیزیوتراپی آرنیکا دارای کادری متخصص و باتجربه در زمینه تکنیک‌های گوناگون فیزیوتراپی شانه و کتف، آماده ارائه خدمات به شهروندان گرامی است. به خاطر داشته باشید که درمان فیزیوتراپی در مراحل اولیه شانه درد ضروری است تا از پیچیده‌تر شدن وضعیت و رفع مشکل جلوگیری شود. بنابراین در رزرو نوبت فیزیوتراپی برای تشخیص و دریافت برنامه درمانی تعلل نکنید. متخصصان مجرب آرنیکا به شما کمک می‌کنند تا به فعالیت‌های عادی خود بازگشته و دیگر متحمل درد در ناحیه کتف و شانه نشوید.

سوالات متداول

  1. فیزیوتراپی شانه و کتف برای درمان چه مشکلاتی انجام می‌شود؟

شانه منجمد، ساییدگی و آسیب روتاتور کاف رایج‌ترین آسیب‌های شانه هستند که با فیزیوتراپی درمان می‌شوند.

  1. رایج‌ترین تکنیک‌ها در فیزیوتراپی شانه و کتف در اهواز کدامند؟

سوزن درمانی، تمرین درمانی و ماساژ رایج‌ترین تکنیک‌ها برای درمان مشکلات شانه و کتف  به شمار می‌روند.

  1. ضرورت مراجعه زودهنگام به فیزیوتراپیست هنگام شانه درد چیست؟

مشکلات و آسیب‌های شانه در صورت عدم مراجعه زودهنگام به فیزیوتراپیست هنگام شانه درد بدتر و پیچیده‌تر خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *