0%

بهترین حرکات فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل

بهترین حرکات فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل

بهترین حرکات فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل

3.7/5 - (3 امتیاز)

انجام فعالیت زیاد، کار با سیستم، سرپا ماندن و… از عواملی هستند که می‌توانند سبب ایجاد اختلال و درد در ناحیه گردن شما شوند. ناحیه گردن جزو نواحی حساس بدن است و در صورت عدم درمان، می‌تواند برای قسمت‌های دیگر بدن نیز مشکل‌ساز شود. حرکات فیزیوتراپی می‌تواند مشکلات در ناحیه گردن از جمله دیسک گردن را التیام بخشد و درمان کند؛ ولی مراجعه حضوری به مطب فیزیوتراپی و انجام این تمرینات به دفعات زیاد، ممکن است برای خیلی‌ها سخت و یا امکان‌ناپذیر باشد. در چنین شرایطی شما می‌توانید با انجام بهترین حرکات فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل، مشکلات مربوط به این ناحیه را حل کنید.

فیزیوتراپی گردن از اهمیت بالایی برخودار است چراکه مهره‌های گردن دربردارنده اعضای حیاتی بدن از جمله نخاع و ریشه‌های عصبی هستند و آسیب به گردن ميتواند سبب آسیب به نخاع و بروز هر گونه مشکلات حرکتی دیگر گردد. مشکلات و درد شدید در ناحیه گردن ميتواند به شکل‌های مختلفی در بیماران بروز کند که از جمله می‌توان به ساییدگی مهره‌های گردن، آرتروز گردن و کاهش فاصله بین مهره‌های گردن اشاره کرد. توجه داشته باشید که اگر میزان درد شما زیاد نباشد، می‌توانید با انجام حرکاتی، دیسک گردن را در منزل درمان کنید. متخصصان و کارشناسان آرنیکا، با ارائه حرکات تمرینی فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل، به شما کمک می‌کنند تا به درمان خود بپردازید.

بهترین حرکات فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل

حرکات درمانی فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل

علت اصلی دیسک گردن، سبک زندگی اشتباه است. به طوری که طرز نامناسب نشستن، ایستادن، کار کردن‌های طولانی مدت، استفاده بیش از حد از موبایل، ورزش غیر اصولی، اضافه وزن و … می‌توانند زمینه به وجود آمدن دیسک گردن را فراهم کنند. حرکات درمانی که در ادامه گفته می‌شود، برای درمان دریسک گردن در منزل بسیار مناسب هستند. بهتر است با دقت به آنها توجه کنید و با پیروی از دستورات هر یک از تمرینات گفته شده، درد در ناحیه گردن را برطرف کنید. توجه داشته باشید که انجام اصولی تمرینات مخصوص دیسک گردن، می‌توانند تا حدود زیادی علائم بیماری دیسک گردن را کاهش دهند ولی در صورت انجام غیر اصولی، می‌توانند آسیب‌های جبران ناپذیری بر بدن شما وارد کنند.

·       حرکات چانه

حرکات چانه را به دو روش می‌توانید انجام دهید. یکی اینکه بر روی زمین بخوابید، به طوری که چشم‌هایتان سقف را ببینند؛ زانوهایتان را خم کرده و پاهای خود را روی زمین قرار دهید. سپس سر خود را اندکی خم کنید تا چانه به سمت سینه قرار بگیرد. 5 ثانیه در این حالت بمانید. احساس کشش در ناحیه پایین گردن تا قسمت بالای سر خواهید داشت. این حرکت را به آرامی و به تعداد دو بار انجام دهید. روش دیگر حرکات چانه، نشستن بر روی زمین است. به طوری که باید به سطح صافی تکیه دهید و سرتان را به دیوار بچسبانید. سپس سر را به پایین خم کنید. این کار را نیز به آرامی، به تعداد 10 بار و هر بار به مدت 5 ثانیه مکث، انجام دهید. نتیجه انجام حرکات چانه، کشیدگی عضلات گردن است که در نهایت دیسک گردن پس از انجام مرتب تمرین، در جای خود قرار خواهد گرفت.

·       چرخش سر به طرفین

در حرکات چرخش سر به طرفین نیز می‌توانید همانند حرکات چانه، یا به حالت نشسته و یا به حالت خوابیده، تمرین کنید. برای این کار، روی زمین بخوابید، زانوها را خم کنید و پاهای خود را روی زمین قرار دهید. سپس چانه خود را به مدت 20 ثانیه به سمت شانه راست نگه دارید. این کار را برای شانه چپ خود نیز به مدت 20 ثانیه انجام دهید. این کار را به تعداد 3 الی 5 بار تکرار کنید. در حالت نشسته نیز میتوانید چانه خود را همانند حالت خوابیده، یک بار به سمت شانه چپ و یک بار به سمت شانه راست و هر کدام را به مدت 20 ثانیه نگه دارید و مراحل را 3 الی 5 بار تکرار کنید.

مطلب پیشنهادی  آسیب رباط صلیبی خلفی یا PCL و درمان آن

·       خم شدن به سمت پهلوها

در این حرکت همانند حرکات قبلی روی زمین بخوابید و زانوها را خم کنید. سپس سر خود را به سمت پهلوی راست خم کنید، به طوری که گوش راست به شانه راست نزدیک شود و به مدت 20 ثانیه در این حالت بمانید. این کار را برای سمت چپ و گوش چپ تکرار کنید. این کار را میتوانید در حالت نشسته نیز انجام دهید و مراحل را تکرار کنید. انجام این حرکات به تعداد 3 الی 5 بار توصیه میشود. انجام این مدل حرکت درمانی فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل به شدت پیشنهاد می‌شود چراکه سبب کشیدگی عضلات گردن و تنگ شدن کنارههای آن میگردد و به تقویت ستون فقرات گردن کمک میکند.

·       فشار دادن تیغه شانه

برای انجام این تمرین باید روی یک صندلی صاف بشینید و کف پاهای خود را کاملا به زمین بچسبانید. برای این که شانه‌ها، گوش‌ها، پشت و باسن در یک راستا قرار بگیرند، سینه خود را اندکی به سمت جلو حرکت دهید. سپس آرنج‌های خود را به سمت بالا و رو به شانه‌ها خم کنید. در نهایت بازوها را به سمت عقب حرکت دهید. به مدت 10 ثانیه در این حالت بمانید و این کار به تعداد 5 بار در روز انجام دهید. انجام این تمرین، انعطاف‌پذیری عضلات پشت گردن را افزایش می‌دهد.

انجام مستمر حرکات ورزشی دیسک گردن در منزل

همان طور که گفته شده، انجام اصولی تمرینات درمان گردن درد در منزل، می‌تواند به حل بیرون‌زدگی دیسک گردن کمک بکند. ولی توجه داشته باشید که در کنار انجام اصولی تمرینات، انجام آنها به صورت منظم نیز توصیه می‌شود. در واقع تمرینات باید طی روتین مناسب و روزانه انجام شوند تا تاثیرات خود را بگذارند.

مزایای فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل توسط خانم و آقا

اگر به هر دلیلی شرایط حضور در مطب فیزیوتراپی را ندارید، می‌توانید به کمک حرکات تمرینی فیزیوتراپی دیسک گردن، دیسک گردن خود را در منزل درمان کنید. متخصصان فیزیوتراپی آرنیکا راه حل و روش انجام صحیح تمرینات را برای شما توضیح خواهد داد. از جمله مزایای فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل توسط خانم و آقا، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • داشتن راحتی و آرامش بیشتر، به دلیل حضور در محیط خانه
  • توانایی استراحت بین انجام تمرینات
  • داشتن آمادگی و انرژی بیشتر برای انجام تمرینات
  • هدر نرفتن زمان به دلیل عدم مراجعه حضوری به مطب فیزیوتراپی

بهترین حرکات فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل

سخن پایانی

ناحیه گردن از نواحی حساس بدن است و برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی، باید روش صحیح زندگی کردن را یاد بگیریم و از انجام رفتارهای خطرآفرین دوری کنیم. ولی اگر به هر دلیلی دچار درد شدید در ناحیه گردن و یا مشکلات مربوط به آن از جمله دیسک گردن شدیم؛ بهتر است به متخصص فیزیوتراپی مراجعه کنیم. سپس تحت نظر متخصص می‌توانیم در منزل خود به انجام حرکات فیزیوتراپی دیسک گردن بپردازیم. ما در کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا از تجهیزات و تمرینات تخصصی مناسب در جهت درمان دیسک گردن برای مراجعین بهره می بریم. همچین خدمات فیزیوتراپی در منزل توسط متخصصان فیزیوتراپی آرنیکا به بیماران ارائه می شود.

سوالات متداول درباره حرکات فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل

  1. تمرینات فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل را به چه صورت انجام دهیم؟
    برای این که از انجام تمرینات و حرکات فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل، نتیجه‌ای حاصل شود، باید تمامی حرکات را به صورت اصولی و به صورت مستمر انجام دهید.
  2. چه زمانی به انجام تمرینات فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل بپردازیم؟
    زمانی که شرایط، زمان و حوصله مراجعه به مطب فیزیوتراپی نداریم و یا سالمند هستیم، می‌توانیم با انجام حرکات تمرینی در منزل، مشکل دیسک گردن را برطرف کنیم.
  3. قبل از انجام تمرینات فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل چه باید کرد؟
    بهتر است قبل از انجام تمرینات فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل، به متخصص فیزیوتراپی مراجعه کنید و تحت نظر وی، به انجام حرکات در منزل بپردازید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *