0%

فیزیوتراپی در اهواز با بیمه بانک ملت

فیزیوتراپی با بیمه بانک ملت

فیزیوتراپی در اهواز با بیمه بانک ملت

5/5 - (3 امتیاز)

فیزیوتراپی یک حرفه مراقبت بهداشتی است که به افراد کمک می‌کند تا قدرت، عملکرد، حرکت و سلامت خود را بازیابی نموده و به حداکثر برسانند.

فیزیوتراپیست‌ها دانش عمیقی در مورد نحوه عملکرد بدن و مهارت‌های بالینی عملی تخصصی برای ارزیابی، تشخیص و درمان علائم بیماری، آسیب و ناتوانی دارند. فیزیوتراپی شامل توانبخشی و همچنین پیشگیری از آسیب و ارتقای سلامت و تناسب اندام است. فیزیوتراپیست‌ها اغلب در تیم هایی با سایر متخصصان سلامت کار می کنند تا به نیازهای مراقبت‌های بهداشتی افراد کمک کنند.

فیزیوتراپی با بیمه بانک ملت موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت خواهیم کرد.

 

ضرورت فیزیوتراپی با بیمه بانک ملت

دریافت خدمات فیزیوتراپی در بسیاری از شرایط سلامتی و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها ضرورت دارد. فیزیوتراپی می تواند به افراد مختلف در همه سنین کمک کند تا:

  • قوی‌تر و انعطاف پذیرتر باشند.
  • دامنه تحرک بیشتری داشته باشند.
  • تنفس بهتر و آسان‌تری را تجربه کنند.
  • در صورت آسیب درد را کاهش دهند.
  • در سنین سالمندی و هنگام بروز بیماری فعال بمانند.(فیزیوتراپی سالمندان در اهواز)
  • از آسیب‌های بیشتر به عضلات و بافت‌ها جلوگیری کنند.
  • بتوانند پس از اتفاقات ناگوار مانند تصادف فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرند.(فیزیوتراپی بیماران بستری)

خدمات فیزیوتراپی با وجود ضروری بودن و داشتن مزایای فراوان تحت پوشش بیمه‌های خدمات درمانی عادی نیستند. بنابراین هزینه این خدمات برای بسیاری از اقشار جامعه زیاد و سنگین است. اینجاست که بیمه‌های تکمیل درمان از جمله بیمه بانک ملت اهمیت پیدا می‌کند. ضرورت فیزیوتراپی با بیمه بانک ملت به این دلیل است که این بیمه بخش زیادی از هزینه خدمات فیزیوتراپی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. بنابراین مراجعان برای پرداخت هزینه‌های درمان فیزیوتراپی خود تحت فشار قرار نخواهند گرفت.

فیزیوتراپی در اهواز با بیمه بانک ملت

خدمات فیزیوتراپی با بیمه بانک ملت

خدمات فیزیوتراپی با بیمه بانک ملت بسته به نیاز بیمار و سقف تعهدات بیمه او تعیین می‌شوند. اکثرا خدمات زیر تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند:

  • درمان‌های دستی: درمان دستی به معنای استفاده از تکنیک‌های عملی، با دست توسط فیزیوتراپیست است. درمان دستی برای درمان بافت نرم و مفاصل برای کاهش درد و افزایش دامنه حرکتی، بهبود طول عضله و کاهش التهاب استفاده می‌شود. درمان دستی در واقع مانند یک چتر بزرگ است که بسیاری از تکنیک‌های عملی خاص زیر مجموعه آن قرار دارند.
  • لیزر درمانی: لیزر درمانی شامل استفاده از نور لیزر کم شدت برای تسکین درد ناشی از آسیب بافت نرم است. لیزر درمانی ترمیم بافت را تسهیل می‌کند و عملکرد طبیعی سلول را بازیابی می‌کند. متخصصان از آن برای التیام زخم و درد استفاده می‌کنند. سطح نور در لیزر درمانی در مقایسه با سایر انواع لیزر، مانند مواردی که برای از بین بردن تومورها استفاده می‌شود، بسیار پایین است.
  • الکتروتراپی: الکتروتراپی یک روش ملایم و غیر تهاجمی است که با تحریک اعصاب و عضلات از طریق سطح پوست کار می‌کند. اگرچه بر اساس دستگاهی که فیزیوترامیست شما استفاده می‌کند متفاوت است. الکتروتراپی به روش های مختلفی کار می‌کند: ارسال تکانه‌های الکتریکی که سیگنال‌های درد بدن را مسدود کرده یا با آن تداخل می‌کنند و منجر به کاهش درد می‌شوند. کمک به ترشح اندورفین‌ها (پیام رسان‌های شیمیایی) که به طور طبیعی درد را در بدن کاهش می‌دهند. برای کاهش آتروفی، بافت عضلانی را برای انقباض تحریک می‌کنند. اثر گرمایی در بدن ایجاد می‌کنند که گردش خون را بهبود می‌بخشد و التیام را تحریک می‌کند. تحریک سلول‌هایی که التهاب را کاهش می‌دهند، تولید کلاژن را تقویت می‌کنند و درد را مهار می‌کنند.
مطلب پیشنهادی  تاثیر روانشناسی در فیزیوتراپی بیماری های عضلانی - اسکلتی

مراحل دریافت خدمات فیزیوتراپی با بیمه بانک ملت

مراحل دریافت خدمات فیزیوتراپی با بیمه بانک ملت عبارتند از:

  • اگر فکر می‌‌کنید که به فیزیوتراپی نیاز دارید، کافی است به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. پزشک متخصص پس از معاینه و صحبت با شما، بسته به تشخص خود تعداد مشخصی جلسه فیزیوتراپی برای شما تجویز می‌کند.
  • در مرحله بعد باید یک مرکز فیزیوتراپی معتبر انتخاب کنید. حسن شهرت موضوعی است که باید در انتخاب مرکز فیزیوتراپی به آن توجه کنید. مراجعه به مراکز فیزیوتراپی طرف قرار داد با بیمه بانک ملت را در اولویت قرار دهید. زیرا در این صورت نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت.
  • پس از انتخاب مرکز فیزیوتراپی، نسبت به اخذ نوبت اقدام کنید. برخی مراکز به منظور رفاه حال مراجعان امکان دریافت نوبت اینترنتی یا تلفنی را فراهم نموده‌اند.
  • در تاریخ و ساعت مورد نظر به مرکز فیزیوتراپی مراجعه نمایید. بعد از ارائه نسخه و پرونده پزشکی خود معرفی نامه بیمه آنلاین دریافت کنید.
  • در جلسه اول، فیزیوتراپیست نسبت به معاینه و تشخیص مشکلات و درمان‌های مورد نیاز برای شما اقدام خواهد کرد. بنابراین لباس راحت بپوشید تا برای معاینه احساس راحتی داشته باشید‌.
  • پس از پایان جلسه، در صورتی که مرکز فیزیوتراپی طرف قرار داد با بیمه بانک ملت نباشد، باید هزینه درمان را پرداخت نمایید. سپس فاکتور دریافت کنید و با مراجعه به شعب بیمه هزینه پرداخت شده را دریافت نمایید. در صورتی که مرکز فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه بانک ملت باشد تا سقف قرار داد خود نیازی به پرداخت هزینه درمان خواهید داشت.

سخن آخر

مرکز فیزیوتراپی آرنیکا ارائه دهنده انواع خدمات فیزیوتراپی در اهواز با بیمه بانک ملت است. کادر مجرب و تجهیزات پیشرفته مهم‌ترین مزایای این کلینیک فیزیوتراپی به شمار می‌روند. مرکز فیزیوتراپی آرنیکا به منظور رفاه حال شهروندان امکان اخذ نوبت آنلاین برای جلسات فیزیوتراپی را فراهم نموده است.

همچنین خدمات فیزیوتراپی در منزل نیز توسط این مرکز ارائه می‌گردد.

 

سوالات متداول

  1. ضرورت فیزیوتراپی با بیمه بانک ملت چیست؟

پرداخت هزینه جلسات فیزیوتراپی برای بسیاری از افراد دشوار است. بیمه بانک ملت بخش زیادی از این هزینه را پرداخت نموده و موجب رفاه حال این افراد می‌گردد.

  1. مزایای فیزیوتراپی با بیمه بانک ملت چیست؟

فیزیوتراپی باعث کاهش درد، آسیب، بهبود تحرک و انعطاف پذیری می‌شود. در فیزیوتراپی با بیمه بانک ملت بیماران بدون نگرانی از پرداخت هزینه دوره درمان خود را کامل می‌کنند.

  1. لیزر درمانی چیست؟

لیزدرمانی در فیزیوتراپی به معنای استفاده از نور لیزر با شدت کم با هدف تسکین درد ناشی از آسیب بافت‌های نرم و عضلات است.

  1. آیا مرکز فیزیوتراپی آرنیکا طرف قرار داد با بیمه بانک ملت است؟

بله. مرکز فیزیوتراپی آرنیکا طرف قرار داد یا بیمه‌های درمانی مختلف، از جمله بیمه بانک ملت می‌باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *