0%

ماساژ درمانی در اهواز – کلینیک تخصصی ماساژ

ماساژ درمانی

ماساژ درمانی در اهواز – کلینیک تخصصی ماساژ

4.9/5 - (22 امتیاز)

ماساژ درمانی چیست؟

ماساژ درمانی عبارتست از تلاش برای تسکین درد و بهبود بیماری‌ها با استفاده از یک سری حرکات منظم،  و اصولی مانند کوبش، مالش، لرزش و ضربه زدن،  مشت و مال، تکان دادن، فشار، حرکات چرخشی عمیق و دیگر حرکات حساب شده که روی بافت‌های مختلف بدن انجام می‌شود. کاربرد ماساژ درمانی بستگی به وضعیت و مشکل بیمار دارد. برای مثال ماساژ می‌تواند برای یک بیمار دچار اختلالات مزمن اسکلتی عضلانی موجب تسکین درد و آرام سازی عضلات شود. در حالت کلی خدمات فیزیوتراپی آرنیکا به عنوان کلینیک ماساژ در اهواز با اهداف زیر انجام می‌شود:

  • تسکین درد
  • کاهش استرس
  • بهبود کیفیت خواب
  • افزایش قدرت تمرکز
  • تسریع توانبخشی
  • باز کردن پیچ خوردگی عضلات
  • بهبود بافت اسکار
  • ارتقاء وضعیت سلامت عمومی

 

ماساژ درمانی در اهواز

انواع ماساژ درمانی در کلینیک تخصصی ماساژ در اهواز

انواع ماساژ درمانی که در کلینیک تخصصی ماساژ در اهواز در فیزیوتراپی آرنیکا انجام می‌شوند عبارت است از:

  • ماساژ تراگر:ماساژ تراگر برای از بین بردن خشکی مفاصل و بهبود قابلیت انعطاف پذیری بدن بسیار مفید است.
  • ماساژ سر:ماساژ سر شامل لمس کردن جمجمه است که تمام اعصاب بدن انسان را  در خود جای داده است. ماساژ سر و تنش و استرس و سردردهای ناشی از آن را از بین می‌برد.
  • ماساژ نقاط ماشهای:در بدن انسان‌ نقاط خاصی وجود دارد که نقاط ماشهای نامیده می‌شوند. اختلال در این نواحی باعث به وجود آمدن درد در نقاط مختلف بدن می‌شود. در ماساژ نقاط ماشه‌ای تمرکز تراپیست برای از بین بردن دردها بر روی این نقاط است قرار دارد.
  • ماساژ تایلندی:ماساژ تایلندی یکی از قدیمی‌ترین انواع ماساژ است و هدف از انجام آن بازگرداندن و تحریک جریان انرژی در بدن فرد است.
  • ماساژ ورزشی:ماساژ ورزشی به نوعی از ماساژ گفته می‌شود  که برای درمان آسیب‌های به وجود آمده بر اثر فعالیت‌های ورزشی انجام می‌شود.
  • ماساژ صندلی:اصلی‌ترین کاربرد ماساژ صندلی کاهش اضطراب و افزایش آرامش اعصاب در بیماران است.
  • ماساژ شیاتسو:ماساژ شیاتسو یک روش ماساژ ژاپنی است که به عنوان طب فشاری نیز شناخته می‌شود. ماساژ شیاتسو با استفاده از کف دست، انگشت شست و آرنج انجام می‌شود.
  • ماساژ بافت عمقی:در ماساژ بافت عمقی از ضربات آرام و فشارهای سنگین استفاده می‌شود. از این نوع ماساژ برای تسکین دردهای شدید نواحی منقبض شده بدن مانند شانه‌ها، گردن و ماهیچه‌های ران استفاده می‌شود.
  • ماساژسنگ داغ: ماساژ سنگ یکی از بهترین روش‌های ماساژ درمانی در فیزیوتراپی است. گرما و وزن سنگ‌ها در این روش تاثیر زیادی استفاده از این نوع ماساژ باعث آرامش و تسکین سیستم اعصاب مرکزی بدن می‌شود.
  • ماساژ سوئدی: تکنیک‌های مورد استفاده در ماساژ سوئدی شامل فشار دایره‌ای با کف دست، کشش، ورز دادن، ضربه زدن و خم کردن است. ماساژ سوئدی برای افزایش سطح اکسیژن خون، افزایش گردش خون، دفع سموم عضلات و کاهش تنش بسیار مفید است.

هر یک از انواع ماساژ نام برده در بالا در کلینیک ماساژ در اهواز ارائه می شود.

ماساژ درمانی چگونه بر بدن تاثیر می‌گذارد؟

کلید و رمز و راز تاثیر ماساژ درمانی بر بدن، در ارتباط با چهار سیستم فیزیولوژیکی اصلی و “تلاش برای دستکاری بافت نرم برای دستیابی به نتایج مطلوب مورد نظر بیمار” نهفته است.

  • اولین بخش از بدن که تحت تاثیر ماساژ درمانی قرار می‌گیرد، سیستم عصبی عضلانی است که شامل تمام ماهیچه‌های بدن و اعصابی است که به آن‌ها خدمت می‌کنند. ماساژ می‌تواند ماهیچه‌های دچار اسپاسم (خیلی کوتاه و سفت) یا شل (بیش از حد کشیده و ضعیف) را درمان کند.
  • قسمت دوم بدن که تحت تاثیر یک ماساژ خوب و تخصصی قرار می‌گیرد، بافت‌های همبند مانند رباط‌ها، تاندون ها و غضروف‌ها و بافت‌‌های اسکار هستند. ماساژ درمانی می‌تواند دامنه حرکتی را در مفصل‌ها را افزایش داده و بافت اسکار نامنظم را صاف کرده و به حالت اولیه بازگرداند.
  • سومین بخش از بدن که تحت تاثیر ماساژ درمانی قرار می‌گیرد، سیستم گردش خون بدن است. ماساژ باعث افزایش گردن خون در بافت‌ها می‌شود. افزایش جریان خون به  به رساندن اکسیژن و دفع مواد زائد از سلول‌ها برای تسریع بهبودی کمک می‌کند.
  • چهارمین بخش از بدن که مستقیما تحت تاثیر ماساژ درمانی در کلینیک ماساژ در اهواز قرار می‌گیرد، سیستم عصبی خودکار است. ماساژ  به سیستم عصبی خودکار کمک می‌کند تا ضربان قلب و برانگیختگی را تنظیم کند. از این رو ماساژ به افراد کمک می‌کند تا از استرس و اضطراب شدید رهایی یابند.”
مطلب پیشنهادی  سر درد های با منشاء گردنی

ماساژ درمانی

ویژگی های فیزیوتراپی آرنیکا جهت ماساژ درمانی در اهواز

شهروندان خوزستانی برای انتخاب کلینیک تخصصی ماساژ در اهواز و استان خوزستان باید فاکتورهای مهمی را مد نظر خود قرار دهند:

  • محیط بهداشتی:یک کلینیک تخصصی ماساژ باید دارای یک محیط کاملا بهداشتی و تمیز، با تهویه و فضای مناسب باشد. رعایت پروتکل‌های بهداشتی اولین نکته‌ای است که باید در انتخاب کلینیک فیزیوتراپی به آن توجه کرد.
  • استفاده از کادر و پرسنل حرفهای و مجرب:تخصص و تجربه تراپیست و ماسور در ماساژ درمانی اهمیت زیادی دارد. همچنین برخورد مناسب و حرفه‌ای ماسور باعث احساس راحتی بیمار در حین ماساژ درمانی می‌شود.
  • استفاده از تجهیزات و روشهای به روز ماساژ درمانی:استفاده از متدها و تجهیزات به روز مورد دیگری است که باید در انتخاب کلینیک تخصصی ماساژ در اهواز به آن توجه نمود.

فیزیوتراپی آرنیکا، به عنوان کلینیک ماساژ در اهواز

ماساژ درمانی نمی‌تواند همه چیز را حل کند، اما در صورت استفاده مناسب و تخصصی از آن می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد. در این راستا مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا به عنوان کلینیک تخصصی ماساژ در اهواز اهمیت زیادی دارد. زیرا ماساژ درمانی در صورتی که با روش‌های مناسب و به وسیله افراد متخصص انجام نشود می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

این مجموعه علاوه بر خدمات ماساژ درمانی در اهواز، طب سوزنی و درای نیدلینگ را نیز ارائه می دهد. همچنین امکان ارائه خدمات ماساژ درمانی در اهواز نیز به صورت خدمات فیزیوتراپی در منزل توسط فیزیوتراپی آرنیکا انجام می شود.

انواع ماساژ درمانی

سوالات متداول

  1. ماساژ درمانی چیست؟

ماساژ درمانی به معنای تلاش برای تسکین درد و بهبود بیماری‌های مختلف با استفاده از  یک سری حرکات منظم و اصولی همچون کوبش، مالش، فشار، حرکات چرخشی عمیق و دیگر حرکات حساب شده است که توسط افراد متخصص روی بافت‌های مختلف بدن انجام می‌شود.

  1. انواع ماساژ چیست؟

ماساژ تراگر، ماساژ ورزشی، ماساژ تایلندی، ماساژ سر، ماساژ نقاط ماشه‌ای، ماساژ شیاتسو، ماساژ ورزشی، ماساژ بافت عمقی ماساژ سنگ داغ و ماساژ سوئدی انواع مختلف ماساژ هستند.

  1. هدف از ماساژ درمانی چیست؟

به طور کلی هدف از ماساژ درمانی تسکین درد، تسریع توانبخشی، بهبود بافت اسکار، کاهش استرس، گشودن پیچ خوردگی عضلات، بهبود کیفیت خواب و افزایش قدرت تمرکز و ارتقاء وضعیت سلامت عمومی بیماران است.

  1. اهمیت مراجعه به کلینیک تخصصی ماساژ چیست؟

ماساژ درمانی در صورتی که با روش‌های نامناسب و به وسیله افراد غیر متخصص انجام شود می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. به همین دلیل مراجعه به کلینیک تخصصی ماساژ اهمیت زیادی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *