0%

تاثیر اصلاح الگو در کمر درد

تاثیر اصلاح الگو در کمر درد

امتیاز دهید

تاثیر اصلاح الگو در کمر درد

 

مقدمه

 

به نقل از فیزیوتراپی آرنیکا ، کمر درد جزء دردهایی است که بسیاری از افراد آن را تجربه کرده اند. واقعیت این است که علل و عوامل مختلفی در بروز و ظهور کمر درد نقش دارد.

در این مقاله در صدد هستیم در بخش های مجزا و اختصاصی به تعدادی از رفتارهای پرخطری که در هنگام فعالیت های روزانه مان و یا در نحوه خواب شبانه داریم اشاره داشته باشیم.

رفتارهایی که گفته می شود تاثیر زیادی در بروز کمر درد ها دارد که اگر به مدت طولانی ادامه دار باشد می تواند تا حد زیادی کمر درد را جدی تر و وضعیت بیمار را وخیم تر کند.

مطالبی که در ادامه همین نوشتار خواهید خواند:

 

  • علل و عوامل موثر در کمر درد
  • تاثیر بلند کردن وسایل سنگین روی کمر درد
  • نقش الگوی بد خم و راست شدن که در کمر درد
  • روش های اصلاح رفتار با هدف کاهش میزان کمر درد
  • تاثیر اصلاح الگو در کمر درد

 

عللی که در کمر درد اثر گذارند

در این بخش بسیاری از عواملی هستند که در کمر درد ها خفیف و شدید تاثیر گذاری دارند البته با درجات شدید و ضعیف. بدین معنا که برخی از عوامل در طول مدت زمان طولانی موجب کمر درد می شوند اما گاها یک عامل در صورتی که بروز پیدا کند کمر درد شدید را ایجاد می کند.

از جمله این علل:

  • عدم رعایت نکات مراقبتی در هنگام خم و راست شدن
  • عدم رعایت مراقبت ها در هنگام بلند کردن وسیله های سنگین
  • نحوه ناصحیح خوابیدن در شب
  • استفاده از تشک های نامناسب در هنگام خواب
  • کم تحرکی در طول روز
  • تاثیر اصلاح الگو در کمر درد

 

کم تحرکی و نقش آن در بروز کمر درد

یکی از مهم ترین عواملی که ثابت شده است در کمر درد تاثیری غیر قابل انکار دارد کمر تحرکی است. کم تحرکی تا حد زیادی می تواند موجب بروز کمر درد باشد و این مساله نتیجه ای است که در تحقیقات و پژوهش های گسترده تایید گردیده است.

یکی از توصیه هایی که پزشکان و نیز فیزیوتراپیست ها  در   بهترین مرکز فیزیوتراپی اهواز  دارند این است که افراد حتما برنامه ای جهت انجام تمرینات ورزشی  در روز یا حد اقل در هفته چند روز داشته باشند.

همین رفتار ساده تا حد زیادی می تواند می تواند در پیشگیری از کمر درد نقشی مثبت و مفید داشته باشد.

یکی از مهم ترین عواملی که در طول روز فعالیت های بدنی ما را کاهش داده است نحوه زندگی مدرن و ماشینی است. در واقع نحوه و شکل زندگی مدرن از فعالیت های روزانه ای که در زندگی سنتی وجود داشت کاهید در نتیجه افراد دچار تنبلی هایی شدند. بعد از مدتی آگاهی از میزان کاهش فعالیت ها و نیز تاثیرات منفی آن بر روی سلامتی و نیز کاهش زیبایی اندام باعث شد آمار زیادی از زنان و مردان و نیز جوانان به سوی انجام ورزش های متعدد بروند. شاهد مدعای ما افزایش و رونق باشگاه های ورزشی است که این روزها در سراسر شهرها می بینیم.

مطلب پیشنهادی  فیزیوتراپی بعد از سکته مغزی

 

خوابیدن به شکل بد و تاثیر آن بر روی کمر درد

 

خوابیدن نیز از جمله موقعیت هایی است که کمر در وضعیت درستی باید قرار گیرد. هنگامی که شما بر روی تشک نامناسب، سفت یا بیش از حد نرم می خوابید  عضلات کمری و استخوان های شما با مشکلاتی روبرو می شود که موجب کمر درد می شود.

در واقع هنگام خواب یکی از مهم ترین نکاتی که باید رعایت کنید سرویس خواب خوب و مناسب است. از سوی دیگر نحوه خوابیدن نیز باید به نحو درست و مناسبی باشد تا کمر در سطح قابل قبولی قرار گیرد و از فشار بر روی آن کاهش بیابد.

بسیاری از افراد در زمان مراجعه به بهترین مرکز فیزیوتراپی اهواز  ، در اثر عدم رعایت نکاتی که باید در این زمینه رعایت کنند اهمال کاری دارند. در نهایت بعد از چند مدت وضعیت کمری آن ها وخیم تر خواهد شد.

 

تاثیر اصلاح الگو در کمر درد

 

یکی از مهم ترین اقداماتی که می توان برای کاهش درد های نواحی کمری و لگنی انجام داد این است که بسیاری از رفتار هایی که برای خودمان عادی هستند ولی در حقیقت در زمره رفتار های پرخطر قرار می گیرند، را اصلاح کنیم.

در حقیقت در مواردی دیده شده است که افراد به طور غیر اصولی می خوابند، وسیله های سنگین را از زمین بلند می کنند و یا حتی برای برداشتن وسیله ای از زمین به طور خطرناکی خم و راست می شوند. همه این موارد جزء مسائلی است که اگر در کوتاه مدت تاثیرات منفی خود را آشکار نکند در طولانی مدت قطعا موجب سخت شدن عملکرد طبیعی کمر خواهد شد. به طوریکه افراد بعد از مدتی به مرحله ای می رسند که حتما باید تحت درمان قرار گیرند و یا در جلسات فیزیوتراپی شرکت کنند.

توصیه ای که همواره پزشکان و نیز فیزیوتراپیست ها دارند این است که حتما پیش از آنکه وضعیت بدنی تان به مراحل حادی برسد از طریق اصلاح الگوهای خواب، نشست و برخاست و نیز افزایش فعالیت های ورزشی از بروز کمر درد پیشگیری کنید.

یکی از منابعی که می توانید از آنها در جهت اصلاح الگو کمک بگیرید فیزیوتراپیست ها و نیز سایر متخصصین حوزه فیزیولوژی هستند که در جهت فعالیت های جسمانی دانش و آگاهی دارند.

یکی از اقداماتی که بعد از بروز کمر درد انجام می شود این است که برخی از افراد در جلسات مشاوره و نیز جلسات فیزیوتراپی شرکت می کنند و با انجام انواع اقدامات ورزشی و نرمشی تا حد زیادی به بهبود درد و ناراحتی خود کمک می کنند.

 

نتیجه گیری

 

در نهایت این نکته را به عنوان سخن آخر مطرح می سازیم که حفظ سلامت بدنی یکی از مهم ترین وظایف ماست که باید درجهت آن تلاش کنیم. در این زمینه بسیاری از افراد متخصص هستند که می توانند با ارائه نکاتی ساده اما کاربردی از بسیاری از عواملی که بر کمر درد ما اثر خواهند گذاشت جلوگیری کنند.

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *