0%

کاربرد صندلی کوادریسپس فیزیوتراپی

کاربرد صندلی کوادریسپس فیزیوتراپی

کاربرد صندلی کوادریسپس فیزیوتراپی

امتیاز دهید

صندلی کوادریسپس فیزیوتراپی

صندلی کوادریسپس فیزیوتراپی یا صندلی تمرینی چهار سر ران به عنوان ابزاری موثر در زمینه فیزیوتراپی و توانبخشی استفاده می‌شود. این صندلی ورزش را در حالت نشسته به عنوان مثال کشش زانو و کشش لگن را امکان پذیر می‌کند. صندلی کوادریسپس دارای وضعیت پشتی قابل تنظیم( با هر زاویه خمشی از (0 تا 90 درجه) است. این ویژگی امکان انجام طیف کاملی از تمرینات اندام تحتانی و اندام پشتی را فراهم می‌آورد. این دستگاه را می‌توان برای انجام ورزش‌های مقاومتی متناسب با وزن و توانایی کاربر تنظیم کرد.

ساختار این صندلی به این شکل است که دو اهرم که در قدام ساق پا قرار می‌گیرند و در برابر صاف حرکت کردن پا مقاومت به وجود می‌آورند. یک وزنه کیلوگرمی با قابلیت تغییر وزن نیز روی این اهرم‌ها وجود وارد. این صندلی همچنین دارای دو بازو است و هر کدام از بازوها دارای یک بالشتک هستند. ولکرو نیز برای ثابت نمودن یک یا دو پای بیمار در ساختار این صندلی درمانی تعبیه شده است.

 

کاربردهای صندلی کوادریسپس فیزیوتراپی

تجهیزات توانبخشی صندلی پزشکی چهار سر ران به طور گسترده در مرکز توانبخشی و بیمارستان‌ها استفاده می‌شود. کاربردهای صندلی کوادریسپس فیزیوتراپی مربوط به کمک به بیماران برای بهبود توانایی و دامنه حرکتی عضله چهار سر ران است.

عضلات چهارسر ران گروهی از عضلات جلو و کنار ران شما هستند. به عنوان یک گروه، عضله چهارسر ران بزرگترین عضله در بدن انسان است. هدف این گروه عضلانی این است که زانوهای شما را دراز کند. عضلات چهارسر ران قوی برای راه رفتن، چمباتمه زدن، و وضعیت بدنی خوب مهم هستند.

مطلب پیشنهادی  کاربرد بادکش درمانی در فیزیوتراپی

صندلی پزشکی چهار سر ران اغلب برای توانبخشی بیمارانی که دچار انسداد مفصل زانوشان هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این صندلی برای تمرینات مقاومتی عضله چهارسر ران و کشش مفصل زانو برای بیماران با حرکت محدود زانو مناسب است.

 

مزایای استفاده از صندلی کوادریسپس فیزیوتراپی

مهم‌ترین مزایای استفاده از صندلی کوادریسپس فیزیوتراپی شامل موارد زیر است:

  • کمک به بازگرداندن توان طبیعی ماهیچه‌ها
  • کمک به تقویت عضلات چهار سر ران در آرتروز
  • کمک به بازسازی استخوان‌ها و عضلات
  • کمک به بهبود ثبات زانو با هدف کاهش خطر آسیب دیدگی زانو
  • تقویت ستون فقرات و کمر
  • کمک به به بهبود عملکرد ورزشی در ورزشکاران حرفه‌ای
  • تسهیل انجام حرکات روزمره
  • کمک به درمان سندرم استرس کشکک رانی
  • کمک به درمان سندرم اصطکاک باند ایلیوتیبیال
  • کمک به درمان درمان تاندونیت
  • کمک به بهبودی پس از جراحی زانو

 

صندلی کوادریسپس فیزیوتراپی تنها یکی از تجهیزات مورد استفاده در کلینیک تخصصی فیزیوتراپی آرنیکاست. در این مرکز از بهترین و به روزترین تجهیزات و روش‌های فیزیوتراپی و توانبخشی استفاده می‌شود. برای دریافت نوبت مراجعه از این مرکز می‌توانید از طریق لینک نوبت دهی آنلاین کینیک آرنیکا استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *