0%

کاربرد پارالل بار در فیزیوتراپی

کاربرد پارالل بار در فیزیوتراپی

کاربرد پارالل بار در فیزیوتراپی

5/5 - (1 امتیاز)

پارالل بار

پارالل بارها میله‌های موازی هستند که از آن‌ها در فیزیوتراپی، درمان‌های توانبخشی و فیزیکی در حرفه مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌شود.

این میله‌های موازی برای کمک به افراد برای بازیابی قدرت، تعادل، دامنه حرکتی و استقلال خود کاربرد دارند. برای افرادی که از صدمات، بیماری‌ها و سایر شرایط ناتوان کننده رنج می‌برند، این میله‌های موازی تجهیزات مهمی در فیزیوتراپی و توانبخشی به شمار می‌روند.

درمانگران توانبخشی از میله‌های موازی برای تمرینات هماهنگی استفاده می‌کنند. این روش‌های وظیفه‌محور به افرادی که مشکلات تعادل و هماهنگی دارند، که معمولاً ناشی از سکته مغزی یا ضربه مغزی است، کمک می‌کند. بیماران ملزم به تکرار حرکات مختصری هستند که بیش از یک مفصل و ماهیچه را درگیر می‌کند.

 

پارالل بار در فیزیوتراپی

پارالل بار در فیزیوتراپی کاربردهای زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر است:

  1. میله‌های موازی برای تمرینات سرپایی برای بهبود توانایی بیمار در راه رفتن مستقل یا با کمک استفاده می‌شود.
  2. این تکنیک، برای خنثی کردن اثرات ناشی از قرار گرفتن در صندلی چرخدار برای مدت طولانی یا استراحت طولانی مدت در بستر مفید است.
  3. استفاده از میله‌های موازی برای افزایش عملکرد قلب و ریه و همچنین کمک به بازگرداندن جریان خون ضروری انجام می‌شود.

میله‌های موازی برای تمرین راه رفتن بسیار مهم هستند. در مسیر بهبودی، آماده شدن برای راه رفتن یک کار بزرگ است که به صبر، قدرت اراده فوق‌العاده و کمک یک فیزیوتراپ نیاز دارد. حتی اگر بیمار بتواند راه برود، ممکن است بدون درمان توانبخشی مناسب، برای او بسیار دشوار باشد. برخی آسیب‌ها، مانند آسیب‌هایی که به مغز یا ستون فقرات وارد می‌شوند، معمولاً بر مهارت‌های حرکتی تأثیر می‌گذارند و ممکن است باعث اسپاسم شوند. آموزش راه رفتن با میله‌های موازی می‌تواند به بیماران کمک کند تا حرکت طبیعی خود را به دست آورند.

مطلب پیشنهادی  کاربرد لیزر پرتوان در فیزیوتراپی

 

پارالل بار در درمان بیماری ها

برای افرادی که تغییر در توانایی‌های فیزیکی خود را تجربه می‌کنند، میله‌های موازی در توانبخشی می‌تواند مزایای قابل توجهی را به همراه داشته باشد. بسیاری از مردم با اهمیت تکنیک‌های توانبخشی، مانند میله‌های موازی پس از جراحی، صدمات، سکته مغزی و غیره آشنا هستند. با این حال ثابت شده است‌ که پارالل بار در درمان بیماری ها و شرایط ناتوان کننده دیگری نیز مفید واقع می‌شود.

درمان توانبخشی با میله‌های موازی مزایای شگرفی برای افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن یا شرایط ناتوان‌کننده مانند آرتریت، پوکی استخوان و ام اس دارد. حوزه های حرکتی و عملکردی اسپاستیسیته، ضعف، تعادل، سرگیجه، شناخت، بینایی و هماهنگی تنها برخی از علائمی هستند که با فیزیوتراپی منظم بهبود می‌یابند. تکنیک‌های فیزیوتراپی مانند استفاده از میله‌های موازی همچنین دارای مزایای روانشناختی بسیار زیادی هستند، مانند بهبود اعتماد به نفس.

 

اگر آسیب یا بیماری داشته‌اید که توانایی راه رفتن شما را محدود می‌کند، احتمالا به فیزیوتراپی نیاز خواهید داشت. در فیزیوتراپی از روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌‌شود تا به شما کمک کند تا قدرت، تعادل و تحرک خود را بازیابید. یکی از مهم‌ترین این تکنیک‌ها، کار با پارالل بار است. در کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا از این روش و روش‌های به روز دیگر برای توانبخشی بیماران استفاده می‌شود. برای دریافت نوبت مراجعه به این کلینیک می‌توانید از طریق لینک نوبت دهی آنلاین این مرکز اقدام کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *