0%

بیمه های تکمیلی برای خدمات فیزیوتراپی

بیمه های تکمیلی برای خدمات فیزیوتراپی

بیمه های تکمیلی برای خدمات فیزیوتراپی

3.7/5 - (3 امتیاز)

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی، حرفه ای مرتبط با اندام است که به سلامت بدن و بهبود کیفیت زندگی کمک می­کند. این حرفه با تاکید بر تجزیه و تحلیل حرکات اندام­ها، روی ساختار و عملکرد بدن متمرکز می­شود. فیزیوتراپیست در این نوع از مراقبت بهداشتی، درمانی را برای به حداکثر رساندن پتانسیل بیماران مبتلا به مشکلات فیزیکی ناشی از شرایط اسکلتی عضلانی ارائه می دهد. همچنین فیزیوتراپیست تا حد امکان به بازیابی عملکرد بیمار تا وقتی به حالت طبیعی برسد، کمک می­کند. در صورت بروز مشکلاتی برای عضلات، رباط‌ها، تاندون‌ها، مفاصل، اعصاب و استخوان‌ها، درمان توسط فیزیوتراپیست برای بازیابی و حفظ عملکرد فیزیکی بدن شروع می­شود و این روند درمانی برای بهبود کیفیت زندگی بسیار کمک کننده است.

بسته به وضعیت فعلی سلامتی و سابقه پزشکی هر بیمار، فیزیوتراپیست برای او یک برنامه درمانی­ طراحی می­کند. برنامه فیزیوتراپی نیازهای خاص بیمار را برآورده کرده و برای بهبودی وضعیت جسمانی بیمار، جلسات درمانی در یک دوره زمانی ارائه می­دهد. روش‌های مختلف درمانی برای رفع نیازهای هر مراجع شامل تمرینات ورزشی، الکتروتراپی، ماساژ درمانی، اصلاح الگوی زندگی، توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری و… می­شود. علاوه بر این، تخصص های مختلف فیزیوتراپی از فیزیوتراپی تخصصی سالمندان گرفته تا آسیب های ورزشی یا عصبی تا مفاصل و عضله، جز برنامه­های فیزیوتراپی برای افراد مختلف و بیماری­های متفاوت است که در اکثر مراکز فیزیوتراپی وجود دارد.

 

کاربرد فیزیوتراپی

امروزه بیشتر از گذشته، مشاغلی را می­شناسیم که به حرکات بدنی کمتری نیاز دارند، چرا که بسیاری از شغل­ها، به مشاغل دفتری تبدیل شده است. با توجه به این مسئله، می­توان به خوبی کاربرد فیزیوتراپی را برای عملکرد بهتر بدن درک کرد. فیزیوتراپی به ‌عنوان یک درمان کمک می‌کند تا درد ناشی از وضعیت نشستن نا­مناسب، کشیدگی و پارگی عضلات و… در زندگی روزمره به حداقل برسد.

فیزیوتراپیست آسیب های اسکلتی عضلانی را ارزیابی و درمان می­کنند. همچنین به افراد کمک می­کنند تا زندگی با کیفیت بهتر و بدون درد داشته باشند. به علاوه، فیزیوتراپی اثبات می­کند که برای درمان، نیازی به مراجعه به پزشک برای تجویز دارو نیست. حتی در برخی موارد، بیمار می­تواند با هوم ویزیت یا فیزیوتراپی در منزل و جلسات درمانی آنلاین، برنامه درمانی فیزیوتراپی خود را دریافت کند. به چند نمونه دیگر از کاربردهای فیزیوتراپی در این قسمت اشاره شده است:

  • به حداقل رساندن درد یا از بین بردن آن: اکثر مردم برای از بین بردن دردهای آزاردهنده پا و مشکلات پس از جراحی یا کم کردن علائم تاندونیت، یا کنار آمدن با یک بیماری مزمن مانند آرتریت روماتوئید و…، به فیزیوتراپی مراجعه می­کنند.
  • دریافت برنامه فیزیوتراپی: فیزیوتراپیست، برنامه­های فیزیوتراپی را با محیط خانه تنظیم می­کند تا به بیمار کمک کند برنامه خود را دنبال کرده و روند بهبودی تسریع شود. فیزیوتراپیست همچنین برای رسیدگی به مسائل ناشی از بیماری­های قلبی و تنفسی مانند آسم مزمن، عوارض ناشی از کرونا، شرایط عصبی ناشی از بیماری پارکینسون و سکته، برنامه فیزیوتراپی متناسب با وضعیت بیمار ارائه می­دهد.
  • افزایش عملکرد: فیزیوتراپی فقط برای درمان صدمات نیست بلکه می­تواند در مقابله با کمردرد و دردهای شانه و یا سیاتیک کمک کننده باشد تا افراد بتوانند عملکرد و انعطاف پذیری خود را برای تناسب اندام و افزایش عملکرد افزایش دهند.
  • افزایش اعتماد به نفس: در صورت بروز آسیب‌ دیدگی، نحوه برخورد با آن‌ است که به افراد کمک می‌کند تا سریع­تر بهبود پیدا کنند. با فیزیوتراپی می توان بدن را تقویت کرده و سطح فعالیت بدنی را افزایش داد. آمادگی جسمانی، مسئله­ای است که روی اعتماد به نفس تاثیر زیادی دارد و برای درمان سریع­تر موثر است.
  • کاهش نیاز به مصرف دارو: فیزیوتراپی به جای استفاده از دارو برای درمان، بدون دارو به افراد برای مدیریت سلامتی کمک می­کند. برای مثال فیزیوتراپی در مشکلات ماهیچه­ها و مفاصل در بارداری، درمان بدون مصرف دارو ارائه می­دهد.
  • بهبود خواب: اگر خواب بیمار به دلیل بروز درد­ها مختل می­شود، جلسات فیزیوتراپی می­تواند مشکلات عضلانی، مفاصل و اختلالات عصبی را کاهش داده تا بتوان راحت استراحت کرد.

بیمه های تکمیلی برای خدمات فیزیوتراپی

بیمه تکمیلی برای خدمات فیزیوتراپی

بیماران با انجام برنامه فیزیوتراپی می­توانند از بیمه سلامت استفاده کنند و طیف گسترده­ای از خدمات فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه تکمیلی است. بنابراین بیمه تکمیلی برای خدمات فیزیوتراپی باعث می­شود تا بیشتر خدمات درمانی فیزیوتراپی با هزینه کمتری به بیماران ارائه شود. تا قبل از ارائه این نوع خدمات، فیزیوتراپی معمولاً تحت پوشش هیچ برنامه بهداشتی دولتی نبود و این به این معنی بود که بیمار برای درمان فیزیوتراپی باید از جیب خود هزینه می­کرد. بیمه درمانی و به ویژه بیمه تکمیلی برای کمک به بیماران، حفظ سلامتی و دریافت درمان مورد نیاز طراحی شده است.

مطلب پیشنهادی  فیزیوتراپی برای افزایش قد

 

مزایای بیمه تکمیلی برای خدمات فیزیوتراپی

مزایای بیمه تکمیلی برای خدمات فیزیوتراپی معمولا پس از بروز صدمات، بیشتر قابل درک است. بیمار پس از بروز صدمات و شروع جلسات فیزیوتراپی و ارزیابی­های متعدد به علاوه کاربرد امکانات درمانی پیشرفته از جمله الکتروتراپی، الکتروآکوپانچر، لیزر و… در روند درمان آسیب دیدگی، متوجه هزینه­های زیاد این نوع درمان می­شود. در نتیجه برای کاهش نگرانی در مورد هزینه­ها بهتر است از بیمه تکمیلی برای خدمات فیزیوتراپی استفاده کرد.

اساساً مزایای بیمه تکمیلی برای خدمات فیزیوتراپی به جزئیات بیمه نامه درمانی بستگی دارد. معمولا نمونه‌هایی از درمان‌های فیزیوتراپی که تحت پوشش بیمه است شامل سوزن‌ خشک، الکتروتراپی، تمرینات ورزشی، گرما درمانی، ماساژ درمانی، اصلاح وضعیت بدن، تمرینات قدرتی و آماده‌سازی عضلات است. برای مطالبه هزینه های فیزیوتراپی نیز معمولا در جلسات فیزیوتراپی باید یک رسید به همراه مهر فیزیوتراپیست دریافت کرده و موقع مراجعه به بیمه رسید را ارائه داد.

با توجه به موارد ذکر شده، بسیاری افراد هستند که مزایای بیمه تکمیلی برای خدمات فیزیوتراپی به صورت ویژه­تری مورد نیاز آن­ها است. ورزشکاران که در معرض آسیب­های متوالی هستند، کارمندان که بیشتر زمان خود را پشت میز و در شرایط بدنی نامناسب می­نشینند و همچنین سالمندان بهتر است برای تهیه بیمه تکمیلی برای خدمات فیزیوتراپی و سایر خدمات درمانی اقدام کنند.

بیمه های تکمیلی برای خدمات فیزیوتراپی در کلینیک آرنیکا

با توجه به افزایش هزینه­ها و در جهت رفاه حال مراجعین، بیمه تکمیلی برای خدمات فیزیوتراپی در کلینیک آرنیکا در اهواز، قابل ارائه است. از طریق این نوع از پوشش بیمه تکمیلی برای خدمات فیزیوتراپی، هزینه بیماران تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است. به علاوه کلینیک آرنیکا با بیمه های زیادی طرف قرارداد است که این مسئله می تواند در جهت سلامت جسمانی مردم استان خوزستان بسیار کارآمد باشد. شرکت های بیمه خدمات درمانی طرف قرارداد با فیزیوتراپی آرنیکا شامل بیمه بانک ملی ایران، بیمه بانک تجارت، بیمه بانک ملت، بیمه بانک سپه، بیمه تجارت نو، بیمه سامان، بیمه ایران، بیمه البرز، بیمه سرمد، بیمه رازی، بیمه دانا و بیمه کوثر می­شود.

علاوه بر همه امکانات پیشرفته و پوشش بیمه در مرکز فیزیوتراپی آرنیکا، فیزیوتراپیست­های این کلینیک، رویکردی جامع برای سلامتی بیماران را دنبال می­کنند. آنها وضعیت فردی بیمار را ارزیابی کرده و درمان­ها و تکنیک­هایی مانند تمرینات ورزشی، تیپینگ، ابزار گراستون، ترموتراپی، کرایوتراپی، ماساژ درمانی و… را برای کمک به تسکین درد ارائه می­دهند. فیزیوتراپیست­های باتجربه کلینیک آرنیکا همچنین توصیه هایی در مورد چگونگی جلوگیری از بروز مجدد آسیب­ها ارائه می­دهند.

سایر اعضای کادر پزشکی این مرکز شامل متخصص ارتوپدی، روانشناس، کار درمانگر، گفتار درمانگر و… به مداخلات مستقیم بالینی، درمانی، توانبخشی و ارتقای سلامت، آموزش بیمار و مشارکت در بهبود کیفیت مراقبت­های بهداشتی مشغول هستند. برای استفاده از خدمات فیزیوتراپی آرنیکا، به صورت آنلاین نوبت رزرو کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی سایت کلینیک آرنیکا مراجعه کنید.

بیمه های تکمیلی برای خدمات فیزیوتراپی

سوالات متداول

  1. فیزیوتراپیست­ها چه نوع درمان­هایی می­توانند ارائه دهند؟

تکنیک­های اصلی مورد استفاده فیزیوتراپیست‌ها شامل درمان دستی، پوزیشنال ریلیز، ورزش درمانی، الکتروتراپی، مشاوره و آموزش برای تسریع روند بهبودی و کمک به افراد برای رسیدن به حداکثر پتانسیل فیزیکی است.

  1. آیا بیمه تکمیلی برای خدمات فیزیوتراپی قابل ارائه است؟

بله، مراکز فیزیوتراپی با بیمه تکمیلی­های متفاوتی طرف قرارداد هستند که روی هزینه­های درمانی بسیار تاثیرگذار است. بیمه ایران، بیمه تکمیلی البرز و سایر بیمه های تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی از جمله بیمه­های تکمیلی برای خدمات فیزیوتراپی هستند.

  1. آیا استفاده از بیمه تکمیلی برای خدمات فیزیوتراپی مقرون به صرفه است؟

برخی تصور می کنند که هزینه های فیزیوتراپی به طور کامل توسط بیمه پوشش داده می شود، اما متاسفانه اینطور نیست. در واقع برای استفاده از خدمات بیمه و دریافت هزینه­های خدمات درمانی در بیشتر موارد بهتر است که بیمار تحت پوشش بیمه تکمیلی باشد.

  1. کدام بیمه های تکمیلی طرف قرارداد با فیزیوتراپی هستند؟

بیمه ایران، بیمه البرز، بیمه آتیه سازان حافظ، سایر بیمه­های تکمیلی­ مرتبط با بیمه تامین اجتماعی و برخی دیگر از بیمه­های تکمیلی طرف قرارداد با فیزیوتراپی هستند.

  1. آیا دنبال کردن یک برنامه فیزیوتراپی از لحاظ هزینه­ای گران است؟

هزینه­های درمانی برای خدمات فیزیوتراپی، بسیار متفاوت است. علاوه بر این، نکته مهم برای اثربخشی هر چه بیشتر این نوع درمان، این است که در صورت بروز آسیب دیدگی، برنامه فیزیوتراپی باید طی جلساتی تا ماه­ها ادامه پیدا کند. بنابراین­، خدمات فیزیوتراپی از جلسه ارزیابی اولیه تا مدت­ها پس از آن و انجام تمرینات و تکنیک­های مختلف شامل هزینه می­شود.

  1. چگونه می­توان از بیمه تکمیلی برای خدمات فیزیوتراپی استفاده کرد؟

بیمه شده گرامی با مراجعه به مرکز بیمه خود و تهیه یکی از بیمه­های تکمیلی که با شرایط او متناسب است، می­تواند از مزایای بیمه تکمیلی برای خدمات فیزیوتراپی و بسیاری از دیگر موارد درمانی استفاده کند. علاوه بر این، بیمه شده می­تواند به صورت آنلاین نیز از این نوع خدمات بهره­مند شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *