0%

فیزیوتراپی آرنج در اهواز با فیزیوتراپی آرنیکا

فیزیوتراپی آرنج در اهواز

فیزیوتراپی آرنج در اهواز با فیزیوتراپی آرنیکا

5/5 - (1 امتیاز)

درد آرنج مشکلی بسیار شایع است و اکثر افراد را در مقطعی از زندگی خود تحت تاثیر قرار می‌دهد. درد آرنج معمولاً جدی نیست و اکثر مشکلات آرنج با گذشت زمان، تغییرات ساده در سبک زندگی و ورزش.های مناسب بهبود می‌‌یابند. برای دردهای شدیدتر یا دردهایی که مدت زمان زیادی به طول می‌انجامند فیزیوتراپی آرنج در اهواز راه حل مناسبی خواهد بود.

 

شایع‌ ترین علل درد آرنج

چندین رباط در اطراف مفاصل آرنج وجود دارد. هنگامی که به آرنج فشارهای زیادی وارد شود، مانند زمین خوردن، یا در اثر حرکات کششی مکرر، ممکن است یک یا چند رباط آسیب ببینند. این می‌تواند منجر به التهاب، تحریک و درد چندین ساختار اطراف آرنج شود. در این سناریو مهم است که فعالیت‌هایی را که به آرنج فشار می‌آورند متوقف کنید. همچنین باید برای درمان آسیب به پزشک مراجعه کنید.

شایع ترین علل درد آرنج، آرنج تنیس باز و آرنج گلف باز است. آرنج تنیس باز به درد ناشی از تاندون‌های بیرونی آرنج گفته می‌شود. این درد اغلب برای ورزشکاران تنیس باز اتفاق می‌افتد. فیزیوتراپی آرنج تنیس بازان یا تنیس البو بهترین راه درمان این مشکل است. آرنج گلف باز به درد در تاندون‌های داخلی آرنج گفته می‌شود. گلف بازان افرادی هستند که بیشتر از سایرین در معرض درد تاندون‌های داخلی آرنج قرار دارند.

بنابراین درد آرنج می‌تواند در نتیجه ورزش شروع شود. اما ورزش تنها علت درد در ناحیه آرنج نیست. انجام کارهای تکراری هر چند سبک یا استفاده بیش از حد از آرنج نیز می‌تواند منجر به درد در این ناحیه شود. علل کمتر شایع درد آرنج نیز شامل آرتریت یا نقرس است. آرنج درد در اثر ابتلا به نقرس یا آرتریت معمولاً منجر به از دست دادن حرکت در آرنج می‌شود.

فیزیوتراپی آرنج در اهواز تا حد زیادی به درمان و کاهش درد در ناحیه آرنج کمک می‌کند.

فیزیوتراپی آرنج در اهواز

چه زمانی برای درد آرنج به پزشک مراجعه کنیم؟

یکی از سوالات متداول افراد این است که چه زمانی برای درد آرنج به پزشک مراجعه کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که مشکلات در ناحیه آرنج معمولاً در اولین مرحله بدون نیاز به مراجعه به پزشک قابل مدیریت هستند. اغلب استراحت و پرهیز از حرکات سنگین منجر به برطرف شدن درد می‌شود.

اما در صورتی که هر یک از علائم زیر را دارید، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید:

  • قرمزی پوست
  • تورم و درد روی آرنج همراه با تب و احساس کلی ناخوشی
  • درد و مشکل در حرکت آرنج بعد از آسیب دیدگی
  • درد شدید و احساس قلقلک در جلوی آرنج
  • درد در آرنج هنگام بلند کردن وسایل سنگین

اغلب پزشکان برای برطرف شدن درد آرنج درمان فیزیوتراپی را پیشنهاد می‌‌کنند. زیرا فیزیوتراپی آرنج در اهواز غیرتهاجمی‌ترین و بی‌خطرترین روش درمان درد آرنج است.

 

چگونه فیزیوتراپی به درمان آرنج کمک می‌ کند؟

ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چگونه فیزیوتراپی به درمان آرنج کمک می‌ کند؟

در پاسخ باید گفت که فیزیوتراپیست‌ها متخصص در تشخیص و درمان مشکلات مفصلی و عضلانی هستند. بنابراین پس از صحبت در مورد علائم و معاینه شما به مشکل و علت آن پی خواهند برد. فیزیوتراپیست‌ها اغلب می‌توانند بدون نیاز به عکس برداری با اشعه ایکس یا اسکن مشکل را تشخیص دهند.  اما گاهی اوقات برای ریشه یابی دقیق علت درد ممکن است عکسبرداری را توصیه کنند. فیزیوتراپی آرنج بسته به مشکلات خاصی که تجربه می‌کنید، می‌تواند شامل چندین روش درمانی و پیشگیری باشد.

مطلب پیشنهادی  فیزیوتراپی در اهواز با بیمه بانک ملی

در بیشتر موارد در فیزیوتراپی آرنج در اهواز، فیزیوتراپیست یک برنامه تمرینی سفارشی و تکنیک‌های فیزیوتراپی را برای مشکل خاص بیمار تجویز می‌کند.  در برخی موارد اگر مشکل حادتر باشد یا با فیزیوتراپی بهبود نیافته باشد، ممکن است فیزیوتراپیست مراجعه به جراح ارتوپد را توصیه کند.

 

 

بهترین تکنیک های فیزیوتراپی آرنج در اهواز

سه مورد از رویکردهای اصلی که ممکن است فیزیوتراپیست برای درمان درد آرنج استفاده کند عبارتند از:

  • آموزش و مشاوره: منظور از آموزش و مشاوره درمان آرنج ارائه توصیه‌های کلی برای بهبود سلامتی – برای مثال، ورزش منظم و حفظ وزن مناسب است. همچنین ممکن است در مورد وضعیت بدنی خوب، تکنیک‌های صحیح بلند کردن یا حمل کردن اشیا به شما توصیه شود. فیزیوتراپیست همچنین می‌تواند توصیه‌های خاصی به شما بدهد که در فعالیت‌های روزمره برای مراقبت از خود و کاهش خطر درد یا آسیب‌دیدگی به کار ببرید.
  • حرکت و تمرین درمانی: فیزیوتراپیست‌ها معمولاً حرکت و ورزش را برای کمک به بهبود تحرک و عملکرد شما توصیه می‌کنند. فیزیوتراپیست همچنین ممکن است تمرینات خاصی را توصیه کنند که می‌توانید به انجام آن‌ها ادامه دهید تا به شما در مدیریت درد در درازمدت یا کاهش خطر آسیب‌دیدگی مجدد کمک کند.
  • تکنیک های فیزیوتراپی آرنج همچون ماساژ ورزشی در فیزیوتراپی، اولتراسوند، طب سوزنی و …

برخی از بهترین تکنیک های فیزیوتراپی آرنج در اهواز عبارتند از:

  • ماساژ درمانی: ماساژ درمانی تکنیکی است که در آن فیزیوتراپیست از دستان خود برای دستکاری و تحرک بافت‌های بدن استفاده می‌کند.
  • اولتراسوند: در این تکنیک از امواج صوتی با فرکانس بالا برای درمان آسیب‌های عمیق بافت استفاده می‌شود. اولتراسوند با تحریک گردش خون و فعالیت سلولی با هدف کاهش درد و اسپاسم و همچنین تسریع بهبودی استفاده می‌شود.
  • طب سوزنی: در طب سوزنی سوزن‌های ظریف در نقاط خاصی از بدن با هدف کاهش درد و بهبود بهبودی وارد می‌شود.

 

درمان درد آرنج

سخن آخر

آرنج درد یک آسیب شایع است که می‌تواند بر توانایی شما در گرفتن، بلندکردن و حمل کردن اشیاء تأثیر بگذارد. آرنج ها ممکن است در اثر ضربه، فشار مکرر و وضعیت نامناسب آسیب ببینند. هنگامی که درد آرنج دارید، مهم است که آن را توسط یک پزشک متخصص، فیزیوتراپیست، کایروپراکتر یا پزشک ورزشی ارزیابی کنید. اگر دردی دارید که طی یک دوره دو تا سه هفته‌ای برطرف نشده است، مراجعه به پزشک را جدی بگیرید.

مرکز فیزیوتراپی آرنیکا ارائه دهنده خدمات فیزیوتراپی آرنج در اهواز است. این مرکز با بهره‌مندی از کادری متخصص و بروزترین تجهیزات فیزیوتراپی آماده ارائه خدمات درمان درد آرنج به شهروندان عزیز است.

 

 

سوالات متداول

  1. رایج‌ترین علل درد آرنج چیست؟

آرنج تنیس باز، آرنج گلف باز، آرتریت و نقرس شایع‌ترین  علل درد آرنج به شمار می‌روند.

  1. چه زمانی برای درد آرنج به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت مشاهده علائمی چون: قرمزی پوست، درد در آرنج هنگام بلند کردن وسایل سنگین، تورم و درد روی آرنج همراه با تب و احساس کلی ناخوشی، درد شدید و احساس قلقلک در جلوی آرنج درد و مشکل در حرکت آرنج بعد از آسیب دیدگی.

  1. بهترین تکنیک‌های فیزیوتراپی آرنج در اهواز چیست؟

اولتراسوند، طب سوزنی و ماساژ درمانی بهترین بهترین تکنیک‌های فیزیوتراپی آرنج در اهواز به شمار می‌روند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *