0%
بهترین روش های لیفت صورت

بهترین روش های لیفت صورت

5/5 - (4 امتیاز)

لیفت صورت (ریتیدکتومی) یک عمل جراحی زیبایی برای ایجاد ظاهری جوانتر در صورت است. این روش می‌تواند افتادگی یا چین‌خوردگی پوست روی گونه‌ها و خط فک و سایر تغییرات در شکل صورت را که با افزایش سن ایجاد می‌شود، کاهش دهد. در طول لیفت صورت، یک فلپ پوست در هر طرف صورت به عقب کشیده می‌شود و بافت‌های زیر پوست با جراحی تغییر می‌دهند تا کانتور صورت به شکلی جوان‌تر بازگردد.

قبل از اینکه فلپ بسته شود، پوست اضافی برداشته می شود. برای لیفت صورت روش‌های مختلفی وجود دارد. در این نوشتار به شرح بهترین روش های لیفت صورت و عوارض هر یک از آن‌ها می‌پردازیم‌‌. همچنین در این نوشتار روش نوین تکار درمانی برای لیفت صورت را معرفی خواهیم نمود.

چرا روش های لیفت صورت انجام می‌شوند؟

با افزایش سن، ظاهر و شکل صورت به دلیل تغییرات طبیعی مرتبط با سن تغییر می‌کند. حالت ارتجاعی پوست کاهش پیدا می‌کند و رسوبات چربی در برخی از نواحی صورت کاهش و در برخی نواحی دیگر افزایش می‌یابد. تغییرات مرتبط با سن در صورت که ممکن است با انجام بهترین روش های لیفت صورت کاهش یابد شامل موارد زیر است:

  • افتادگی گونه‌ها
  • پوست اضافی در خط یا نوار فک پایین
  • عمیق شدن چین های پوست از کنار بینی تا گوشه دهان
  • افتادگی پوست و چربی اضافی در گردن 

لیتفتنگ صورت

جراحی لیفت صورت و عوارض آن

جراحی لیفت صورت یکی از رایج‌ترین و موثرترین روش‌های لیفتینگ صورت به شمار می‌رود. این روش را می‌توان به لحاظ سرعت و میزان تاثیرگذاری یکی از بهترین روش های لیفت صورت به شمار آورد. اما این روش تهاجمی لیفت صورت می‌تواند عوارضی را برای افراد ایجاد کند. برخی از این عوارض را می‌توان با مراقبت مناسب و دارو درمانی مدیریت کرد.

عوارض طولانی مدت یا دائمی، اگرچه نادر هستند، می‌توانند تغییرات قابل توجهی در ظاهر ایجاد کنند. خطرات احتمالی جراحی لیفت صورت عبارتند از:

  • هماتوم: تجمع خون (هماتوم) در زیر پوست که باعث تورم و فشار می شود، شایع‌ترین عارضه جراحی لیفت صورت است. تشکیل هماتوم که معمولاً بعد 24 ساعت از گذشت جراحی رخ می‌دهد، به سرعت با جراحی درمان می‌شود تا از آسیب به پوست و سایر بافت‌ها جلوگیری شود.
  • اسکارها: اسکارهای برش حاصل از لیفت صورت دائمی هستند اما معمولاً توسط خط مو و خطوط طبیعی صورت و گوش پنهان می‌شوند. به ندرت، برش‌ها به ندرت ممکن است منجر به زخم های برجسته و قرمز شوند. تزریق یک داروی کورتیکواستروئید یا سایر درمان‌ها ممکن است برای بهبود ظاهر زخم‌ها استفاده شود.
  • آسیب عصبی: آسیب به اعصاب، اگرچه نادر است، می تواند به طور موقت یا دائم بر اعصابی که حس عضلات صورت یا ماهیچه‌ها را کنترل می‌کنند، تأثیر بگذارد. فلج موقت یک عضله، که منجر به ظاهر یا حالت ناهموار صورت می‌شود، یا از دست دادن موقت حس می‌تواند چند ماه تا یک سال طول بکشد. مداخلات جراحی ممکن است باعث بهبودی شود.
  • ریزش مو: ممکن است فرد قرار گرفته تخت عمل جراحی لیفت صورت ریزش موی موقت یا دائمی را در نزدیکی محل‌های برش تجربه کنید. ریزش موی دائمی را می‌توان با جراحی پیوند پوست با فولیکول‌های مو برطرف کرد.
  • ریزش پوست: جراحی لیفتینگ صورت ممکن است فرایند خون رسانی به بافت‌های صورت را مختل کند. این عارضه نادر می تواند منجر به از دست دادن پوست (خراش‌های سطحی) شود. دارودرمانی و مراقبت مناسب از زخم و روشی‌هایی برای به حداقل رساندن این عارضه هستند.

تزریق بوتاکس و فیلر

طبق گفته انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS)، درمان‌های پرکننده پوستی، مانند تزریق بوتاکس و فیلر بسیار محبوب هستند. این روش‌ها از جمله بهترین روش های لیفت صورت به شمار می‌روند.  بوتاکس حاوی باکتری‌های تصفیه شده است که عضلات صورت را منجمد می کند. با انجام این کار، بوتاکس می‌تواند به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک های ناشی از حالات صورت کمک کند.

فیلرهای پوستی نیز حاوی موادی هستند که به نواحی که به دلیل افزایش سن نازک شده‌اند را پر می‌کنند. این نازک شدن در گونه‌ها، لب ها و اطراف دهان شایع است. متقاضیان انجام این روش‌ها باید از خطرات به کار گیری این روش‌ها  آگاه باشند و انتظارات واقع بینانه از آن داشته باشند.

مطلب پیشنهادی  راه‌ های درمان نوروپاتی دیابتی

عوارض تزریق بوتاکس و فیلر

بسیاری از متخصصان لیفت صورت تزریق بوتاکس را از جمله بهترین روش های لیفت صورت و بی خطر می‌دانند. انجام این روش بسیار متداول است تا جایی که در آمریکا 6.7 میلیون تزریق بوتاکس در سال 2015 انجام شد. از آنجایی که بوتاکس به مرور زمان از بین می‌رود، بیشتر عوارض جانبی فقط موقتی هستند.

عوارض جانبی احتمالی بوتاکس عبارتند از:

  • افتادگی پلک یا ابرو در صورت تزریق در نزدیکی آن‌ها
  • ضعف چشم یا فلج عضلات مجاور
  • خارش درد، خونریزی، کبودی، تورم، بی‌حسی یا قرمزی صورت
  • سردرد

تزریق فیلرهای پرکننده‌ی پوست نیز بی خطر در نظر گرفته می‌شوند اما عوارض جانبی انجام این روش ممکن است رخ دهد. رایج ترین عوارض تزریق فیلرهای پر کننده پوست عبارتند از:

  • بثورات پوستی
  • خارش
  • آکنه
  • کبودی و خونریزی
  • تورم و ظاهر نامطلوب، مانند عدم تقارن و توده ها
  • ایجاد زخم یا عفونت
  • مشکلات مرگ سلول‌های پوست به دلیل از دست دادن جریان خون در ناحیه صورت

لیفت صورت

 لیفت صورت با تکار درمانی

دستگاه تکار و تکار درمانی در فیزیوتراپی یکی از  تجهیزات پیشرفته‌ای است که برای لیفت صورت استفاده می‌شود. استفاده از دستگاه تکار در لیفت صورت را می‌توان بهترین روش در بین بهترین روش های لیفت صورت دانست. زیرا استفاده از این دستگاه برای لیفت صورت علاوه بر لیفت و جوانسازی پوست صورت، به درمان عارضه‌های پوستی مختلف همچون جای جوش و لکه‌های قرمز پوستی نیز کمک می‌کند.

لیفت صورت با تکار درمانی یک روش کاملا غیر تهاجمی و بدون عوارض است. در این روش امواج فرکانسی با طول موج خاص با استفاده از دستگاه تکار به سطح پوست ارسال می‌شود. در این دستگاه پیشرفته تکنولوژی نوینی  با نام VFS تعبیه شده که می‌تواند عمق نفوذ امواج را  کنترل کند.

برخورداری از  این ویژگی باعث می‌شود تراپیست بتواند در عمق‌های مختلف پوست صورت، بسته  عمق عارضه و چروک‌های پوستی اقدام به اعمال اشعه و درمان نماید.

مزایای روش تکاردرمانی برای لیفت صورت

همانطور که گفته شد در تکار درمانی ارسال امواج رادیویی به سطح پوست پوست صورت با هدف لیفتینگ و جوانسازی پوست انجام می‌شود. در واقع ارسال این امواج رادیویی به سلول‌های پوستی منجر به خونرسانی و اکسیژن رسانی به سلول‌ها، گرما درمانی، انقباض و انبساط عضلات و ارسال سیگنال‌های عصبی جهت جلوگیری از انتقال پیام درد در بافت مورد درمان می‌شود.

در نتیجه این فرایند روش تکاردرمانی علاوه بر لیفتینگ صورت منجر به از بین رفتن سلولیت، فرم دهی و ماساژ صورت، از بین بردن جای لک و جوش و قرمزی پوست می‌شود. تکار تراپی از جمله بهترین روش های لیفت صورت در فیزیوتراپی است.

تکار درمانی

سخن آخر

انجام بهترین روش های لیفت صورت تاثیر زیاد و چشمگیری بر روی زیبایی و اعتماد به نفس افراد خواهد داشت. زیرا زیبایی پوست صورت از جمله مهم‌ترین فاکتوهای ظاهری است که نظر افراد را به خود جلب می‌کند. از این رو انتخاب بهترین روش لیفت صورت که فاقد عوارض جدی برای سلامتی باشد اهمیت فراوانی دارد.

تکاردرمانی روشی است که به خوبی و با کمترین عوارض اهداف لیفتینگ و زیباسازی پوست صورت را برآورده می‌کند. کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا در اهواز ارائه دهنده خدمات تکار درمانی با بهترین و به روزترین تجهیزات و تراپیست‌های مجرب و متخصص می‌باشد. این مجموعه علاوه بر تکار تراپی، به خدمات طب سوزنی، ماساژ درمانی و فیزیوتراپی در منزل (هوم ویزیت) را ارئه می دهد.

سوالات متداول

  1. منظور از لیفت صورت چیست؟

لیفت صورت یک جراحی زیبایی برای ایجاد ظاهری جوانتر در پوست صورت است. این روش می‌تواند افتادگی یا چین‌خوردگی پوست در نواحی مانند گونه‌ها، خط فک و سایر تغییرات در شکل صورت را که با افزایش سن ایجاد می‌شود را کاهش دهد.

  1. انجام بهترین روش های لیفت صورت چه مزایایی دارد؟

کاهش افتادگی گونه‌ها،  جلوگیری از عمیق شدن چین های پوست از کنار بینی تا گوشه دهان، از بین بردن پوست اضافی در خط یا نوار فک پایین، کاهش افتادگی پوست و چربی اضافی در گردن مهم‌ترین مزایای لیفت صورت به شمار می‌روند.

  1. متداول‌ترین روش‌های لیفت صورت کدامند؟

جراحی لیفت صورت، تزریق بوتاکس و فیلر و تکار درمانی متداول‌ترین روش‌های لیفت صورت به شمار می‌روند.

  1. مزایای تکار درمانی در لیفت صورت کدامند؟

لیفت و جوانسازی پوست صورت، از بین بردن سلولیت، از بین بردن جای خال، لک و جوش و قرمزی و فرم دهی و ماساژ صورت مهم‌ترین مزایای تکار تراپی به شمار می‌روند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *