0%

فیزیوتراپی در اهواز با بیمه البرز

فیزیوتراپی در اهواز با بیمه البرز

فیزیوتراپی در اهواز با بیمه البرز

3/5 - (2 امتیاز)

فیزیوتراپی در اهواز با بیمه البرز موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت خواهیم کرد.

همانطور که می‌دانید امروزه هزینه خدمات درمانی در سراسر جهان بسیار زیاد است و از این رو استفاده از بیمه‌های درمانی رواج زیادی دارد. کشور ما نیز این قاعده مستثنی نیست. از این رو شرکت‌های بیمه زیادی وجود دارند که خدمات بیمه درمانی را به مردم ارائه می‌دهند. یکی از خدمات درمانی مشمول بیمه، خدمت فیزیوتراپی است. بیمه البرز یکی از بهترین بیمه‌هایی است که خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی را مورد پوشش خود قرار می‌دهد.

 

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی طبی مکمل است که به بازیابی حرکت و عملکرد زمانی که فردی تحت تأثیر آسیب، بیماری یا ناتوانی قرار می‌گیرد، کمک می‌کند. همچنین می‌تواند به کاهش خطر آسیب یا بیماری در آینده کمک کند. در واقع فیزیوتراپی یک رویکرد جامع است که بیمار را مستقیماً در فرآیند مراقبت از خود درگیر می‌کند.

فیزیوتراپی می‌تواند برای افراد در تمام سنین با طیف وسیعی از مشکلات سلامتی مفید باشد، از جمله مشکلاتی که بر موارد زیر تأثیر می‌گذارند:

  • استخوان‌ها، مفاصل و بافت‌های نرم – مانند فیزیوتراپی کمر درد در اهواز، گردن درد، درد شانه و آسیب‌های ورزشی
  • مغز یا سیستم عصبی – مانند فیزیوتراپی مشکلات حرکتی ناشی از سکته مغزی، مولتیپل اسکلروزیس (MS) یا بیماری پارکینسون
  • قلب و گردش خون – مانند توانبخشی پس از سکته قلبی
  • تنفس – مانند فیزیوتراپی تنفسی بیماری انسداد مزمن ریه (COPD) و فیبروز کیستیک

فیزیوتراپی می‌تواند فعالیت بدنی افراد را بهبود بخشد و در عین حال به آن‌ها در جلوگیری از صدمات بیشتر کمک کند. فیزیوتراپی توسط متخصصان آموزش دیده به نام فیزیوتراپیست ارائه می‌شود. فیزیوتراپیست‌ها اغلب به عنوان بخشی از یک تیم چند رشته‌ای در زمینه‌های مختلف فیزیوتراپی و توانبخشی کار می‌کنند.  بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و کلینیک‌های تخصصی مراکزی هستند که می‌توان برای دریافت خدمات فیزیوتراپی به آن‌ها مراجعه کرد. برخی از فیزیوتراپیست‌ها همچنین می‌توانند خدمات فیزیوتراپی در منزل را به متقاضیان ارائه دهند.

فیزیوتراپی درمانی است که نیاز به پیگیری و مراجعه مستمر دارد. بنابراین ممکن است پرداخت هزینه‌های آن برای برخی از بیماران دشوار باشد. فیزیوتراپی در اهواز با بیمه البرز راه حلی مناسب برای این افراد است. مراجعه به مراکز فیزیوتراپی که با بیمه البرز قرارداد دارند برای افرادی که تحت پوشش این بیمه هستند بسیار به صرفه خواهد بود.

فیزیوتراپی در اهواز با بیمه البرز

 

فیزیوتراپی با بیمه البرز در اهواز

بیمه البرز یکی از قدیمی‌ترین بیمه‌های کشور است که خدمات مانند دندانپزشکی، عینک و لنز و فیزیوتراپی را تحت پوشش قرار می‌دهد. افرادی که تحت پوشش این بیمه قرار دارند باید برای دریافت خدمات به مراکز طرف قرارداد با این بیمه مراجعه کنند. شرایط دریافت خدمات فیزیوتراپی در اهواز با بیمه البرز عبارتند از:

  • مراجعه به پزشک و دریافت نسخه مبنی بر تجویز فیزیوتراپی: برای استفاده از پوشش بیمه‌ای خدمات فیزیوتراپی، تجویز پزشک ضرورت دارد. به این ترتیب که افراد باید به پزشک مراجعه کنند. سپس پزشک دستور مراجعه به فیزیوتراپیست، تعداد جلسات و خدمات مورد نیاز را در نسخه آن‌ها یادداشت کند.
  • انتخاب مرکز فیزیوتراپی با بیمه البرز در اهواز: در مرحله دوم متقاضیان باید یک مرکز فیزیوتراپی معتبر و باکیفیت را که با بیمه البرز طرف قرارداد باشد برای ارائه خدمات انتخاب کنند.
  • مراجعه برای دریافت خدمات: در مرحله آخر فرد باید به مرکز فیزیوتراپی مورد نظر مراجعه نموده و مدارک خود برای دریافت خدمات فیزیوتراپی ارائه دهد. در گذشته لازم بود که فرد متقاضی به یکی از شعب بیمه البرز مراجعه نموده و معرفی نامه برای مرکز فیزیوتراپی دریافت کند. اما در حال حاضر در مراکز فیزیوتراپی معرفی نامه آنلاین صادر می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به مراکز بیمه نیست. در معرفی نامه آنلاین اطلاعاتی همچون میزان سقف تعهد بیمه البرز ، مشخصات بیمار و اندام تحت درمان درج می‌شود. طراحی دقیق پلن درمانی در جلسه اول فیزیوتراپی اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین لازم است بیماران پرونده پزشکی خود را هنگام مراجعه به کلینیک همراه داشته باشند ارزیابی‌های تخصصی فیزیوتراپیست با توجه به پرونده پزشکی بیمار انجام شود. در نظر داشته باشید که بیمار پس از تجویز پزشک باید ظرف یک ماه برای دریافت خدمات فیزیوتراپی مراجعه کند.
مطلب پیشنهادی  تاثیر روانشناسی در فیزیوتراپی بیماری های عضلانی - اسکلتی

 

خدمات فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه البرز

همانطور که می‌دانید تکنیک‌های مورد استفاده در فیزیوتراپی بسیار گسترده و متنوع هستند. اما فیزیوتراپی در اهواز با بیمه البرز تنها بخشی از این خدمات را پوشش می‌دهد. یعنی افراد در صورت تمایل به دریافت خدماتی که تحت پوشش بیمه نیست (مانند ماساژ درمانی در اهواز) باید هزینه آن را شخصا پرداخت کنند.

خدمات فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه البرز عبارتند از:

  • فیزیوتراپی روتین(حداکثر برای دو ناحیه و ده جلسه): سه مورد از رویکردهای اصلی در فیزیوتراپی که به عنوان فیزیوتراپی روتین یا معمولی شناخته می‌شوند عبارتند از: آموزش و مشاوره، الکتروتراپی و تمرین درمانی. مقصود از آموزش، آموختن شیوه‌های صحیح حرکت، نشستن، ایستادن، راه رفتن و خوابیدن به بیمار است. به گونه‌ای که کمترین آسیب را برای او داشته باشد. منظور از الکتروتراپی استفاده از حداکثر سه دستگاه فیزیوتراپی مانند تنس، یو اس و هات پک است. تمرین درمانی نیز به معنای طراحی و آموزش حرکات ورزشی برای بیمار با هدف رفع مشکلات حرکتی اوست.
  • لیزر کم توان: لیزر درمانی کم توان با عنوان فوتوبیومدولاسیون (PBMT)، لیزر درمانی سرد، نور درمانی با شدت کم و لیزر درمانی نرم نیز شناخته می‌شود. مطالعات تأیید کرده‌اند که لیزر درمانی کم توان باعث تسکین درد شده و همچنین موجب بهبود توانایی عملکرد سلول‌های مختلف می‌شود. لیزر کم توان در بهبود بسیاری از شرایط پزشکی و علائم مرتبط با آن‌ها موثر است.
  • مگنت تراپی: مگنت تراپی تکنیکی است که با استفاده از میدان مغناطیسی با فرکانس پایین بر بافت‌ها تأثیر می‌گذارد. این درمان دارای اثر تسکین دهنده، ضد‌التهابی و ضد تورم است و در عین حال باعث بهبود خون رسانی بافت و عادی سازی متابولیسم می‌شود. مگنت تراپی به دلیل اثر گشاد کنندگی عروق برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا و بیماران مسن نیز مناسب است.

 

سخن آخر

نگرانی از پرداخت هزینه‌های درمان، یکی از دغدغه‌های اصلی متقاضیان فیزیوتراپی است. فیزیوتراپی در اهواز با بیمه البرز راه حلی است که می‌تواند این مشکل را برطرف کند. شهروندان تحت پوشش بیمه البرز می‌توانند با مراجعه به کلینیک‌های طرف قرارداد با این بیمه، مانند کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند. کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا دارای کادری مجرب، محیطی تمیز و آرام و به روزترین تجهیزات فیزیوتراپی روز دنیاست. همچنین خدمات فیزیوتراپی در منزل نیز توسط فیزیوتراپیست‌های این مرکز ارائه می‌گردد.

 

فیزیوتراپی با بیمه البرز

سوالات متداول

  1. کدام خدمات فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه البرز قرار دارند؟

فیزیوتراپی عادی، مگنت تراپی و لیزر کم توان خدمات فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه البرز را تشکیل می‌دهند.

  1. مراحل دریافت خدمات فیزیوتراپی در اهواز با بیمه البرز چیست؟

مراجعه به پزشک و دریافت دستور پزشک مبنی بر نیاز به فیزیوتراپیست، انتخاب کلینیک فیزیوتراپی طرف قراداد با بیمه البرز، مراجعه به شعبه بیمه برای دریافت معرفی نامه، مراجعه برای دریافت خدمات فیزیوتراپی.

  1. منظور از فیزیوتراپی عادی چیست؟

مشاوره و آموزش، درمان دستی و ورزش درمانی رویکردهای مورد استفاده در فیزیوتراپی عادی هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *