0%
فیزیوتراپی پا در اهواز

فیزیوتراپی پا در اهواز

4/5 - (3 امتیاز)

آیا تا به حال توجه کرده‌اید که مردم چقدر از درد پا شکایت می‌کنند؟ شاید شما هم در زمره افرادی باشید که از درد پا رنج می‌برند. ممکن است سعی کرده باشید با مصرف پمادهای مختلف و داروهای مسکن درد خود را کاهش دهید. آیا این درمان‌ها کمک زیادی کرده به از بین بردن درد پای شما کرده است؟ اگر پاسخ شما منفی است، ممکن است بخواهید فیزیوتراپی را امتحان کنید. زیرا فیزیوتراپی پا در اهواز بهترین گزینه برای درمان درد و مشکلات در بخش های مختلف پا است. فیزیوتراپی فقط برای افرادی که در ناحیه ستون فقرات مشکل دارند و یا استخوان‌های آن‌ها شکسته مناسب نیست! فیزیوتراپی همچنین برای کسانی که مشکلاتی در ناحیه پا دارند مفید است. مشکلات رایج پا و مچ پا که فیزیوتراپی می‌تواند به بهبود آن‌ها کمک کند عبارتند از:

  •  ورم کف پا
  •  پیچ خوردگی مچ پا
  •  ورم تاندون آشیل
  •  سندرم تونل تارسال
  •  صافی کف پا
  •  نوروپاتی محیطی
  •  آرتریت

فیزیوتراپی و کمک به درد مچ پا

از بین تمام بیماری‌ها و مشکلات در ناحیه پا، پیچ خوردگی مچ پا ممکن است شایع‌ترین باشد. فیزیوتراپی اغلب برای بهبودی کامل از پیچ خوردگی شدید مچ پا مورد نیاز است. برخی از پیچ خوردگی‌ها خود به خود و بدون هیچ مشکلی بهبود می‌یابند. اما برخی دیگر به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارند. اگر درد مچ پا شما بیش از 24 تا 48 ساعت طول بکشد یا شدید باشد، با پزشک یا فیزیوتراپیست تماس بگیرید. اغلب در صورت نیاز به فیزیوتراپی، مچ پا پیچ خورده برای مدت کوتاهی بی حرکت می‌شود. تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود و به بافت فرصتی برای بهبودی داده شود. پس از آن، درمان با تمرینات طراحی شده برای بازگرداندن ثبات و قدرت به عضلات ادامه خواهد یافت. پیچ خوردگی مچ پا را می‌توان شایع‌ترین علت مراجعه برای فیزیوتراپی پا در اهواز قلمداد کرد.

متخصص فیزیوتراپی پا در اهواز

فیزیوتراپی و درمان التهاب کف پا

التهاب کف پا یکی از ناراحت کننده‌ترین اختلالات در ناحیه پا به شمار می‌رود. التهاب کف پا اغلب به دلیل کشیدگی رباطی که از قوس کف پا پشتیبانی می‌کند ایجاد می‌شود. کشیدگی مکرر می‌تواند باعث پارگی‌های ریز در رباط شود. این پارگی‌ها می‌توانند منجر به درد و تورم شوند. به طور خاص، التهاب یا فاشیای کف پا باعث ایجاد درد در پاشنه و پایین پای افراد در هنگام ایستادن می‌شود. خوشبختانه، التهاب کف پا را  می‌توان به طور موثر با فیزیوتراپی کف پا درمان کرد. فاشیای کف پا برگشت‌پذیر است و با موفقیت درمان می‌شود. حدود 90 درصد از افراد مبتلا به فاشیای کف پا طی دو ماه پس از فیزیوتراپی پا در اهواز به طور قابل توجهی بهبود می‌یابند.

 

فیزیوتراپی پا در اهواز و درمان آرتریت

منظور از آرتریت، التهاب مفاصل و غضروف است. آرتریت می‌تواند در بسیاری از قسمت‌های بدن ظاهر شود. محل اصلی آرتریت در ناحیه پا و مچ پا است. مانند التهاب کف پا و رگ به رگ شدن مچ پا، آرتریت را می‌توان به خوبی با فیزیوتراپی پا در اهواز کنترل کرد. بیماران می‌توانند با کمک فیزیوتراپی از درد ناشی از آرتریت رهایی بیابند. دکتر پا در اهواز ممکن است مصرف دارو را برای کاهش التهاب پیشنهاد دهد. در حالی که فیزیوتراپیست‌ها گزینه‌های زیادی برای کمک به حفظ عملکرد و تحرک بیماران مبتلا به آرتریت دارند. با مراقبت حرفه‌ای مناسب، می توان اثرات آرتریت را به حداقل رساند.

 

فیزیوتراپی پا در اهواز و درمان ورم تاندون آشیل

درد تاندون آشیل یکی از رایج‌ترین انواع دردهایی است که هنگام راه رفتن یا دویدن در پشت پاشنه و پشت مچ پا احساس می‌شود. اگرچه ورم تاندون آشیل هم افراد فعال و هم غیرفعال را تحت تاثیر قرار می‌دهد، 24 درصد از ورزشکاران به این عارضه مبتلا می‌شوند. همچنین تخمین زده می‌شود 50 درصد از دوندگان درد تاندون آشیل را تجربه می‌کنند. در همه افراد، ورم تاندون آشیل می‌تواند منجر به محدودیت در راه رفتن، بالا رفتن از پله‌ها یا شرکت در فعالیت‌های تفریحی شود. فیزیوتراپی پا در اهواز به افراد مبتلا به ورم تاندون آشیل کمک می‌کند تا درد را در ناحیه آسیب دیده کاهش دهند. همچنین قدرت، انعطاف پذیری و تحرک را به تاندون آسیب دیده بار می‌گرداند و تورم را از بین می‌برد. تکنیک های مورد استفاده در فیزیوتراپی مچ پا باعث می‌شوند تا ورزشکاران پس از آسیب به سرعت عملکرد عادی خود را بازیابند.

مطلب پیشنهادی  درمان گردن درد با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی پا 

فیزیوتراپی پا در اهواز و درمان سندرم تونل تارسال

سندرم تونل تارسال وضعیتی است که زمانی ایجاد می شود که عصب داخل تونل تارسال مچ پا تحت فشار قرار گیرد. TTS یا سندرم تونل تارسال می‌تواند منجر به تغییر در حس و حرکت پا، مچ پا و ساق پا و یا درد شود. این اختلال اغلب با شرایطی همراه است که باعث افزایش فشار یا تورم در ساق پا می‌شود. سندرم تونل تارسال اغلب توسط متخصص پا در اهواز تشخیص داده می‌شود. سپس پزشک متخصص برای بیمار فیزیوتراپی پا در اهواز را تجویز می‌کند. فیزیوتراپیست‌ها به افرادی که TTS را تجربه می کنند کمک می‌کنند تا درد خود را تسکین دهند و عملکرد طبیعی خود را بازیابند.

 

فیزیوتراپی و درمان صافی کف پا

صافی کف پا می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله ژنتیک، سن و وزن باشد و همچنین می‌تواند منجر به احساس درد شود. درمان صافی کف پا با فیزیوتراپی پا در اهواز امکان پذیر است. فیزیوتراپیست‌ها ممکن است تغییرات ساده‌ای در سبک زندگی مانند کفش‌ها و کفی‌های قوس‌دهنده و تمرین‌های تقویت پاها، ساق‌ها و قسمت مرکزی بدن را توصیه کنند. کسانی که صافی کف پا دارند باید با فیزیوتراپیست مشورت کنند تا مشخص شود کدام روش درمانی برای تسکین درد آن‌ها بهتر است.

 

نوروپاتی محیطی و فیزیوتراپی پا در اهواز

نوروپاتی محیطی، در نتیجه آسیب به اعصاب خارج از مغز و نخاع (اعصاب محیطی) ایجاد می‌شود. نوروپاتی محیطی باعث ضعف، بی حسی و درد در دست ها و پاها می‌شود. همچنین می‌تواند سایر نواحی و عملکردهای بدن از جمله هضم، ادرار و گردش خون را تحت تاثیر قرار دهد. با فیزیوتراپی پا در اهواز می‌توان آثار این بیماری بر زندگی بیماران را به حداقل رساند. تکنیک‌های مختلف مورد استفاده برای درمان پا درد در اهواز، می‌تواند بیمار را تا حد زیادی به عملکرد عادی و زندگی نرمال خود بازگرداند.

فیزیوتراپی پا در اهواز

سخن آخر

آیا شما یکی از اختلالات ذکر شده در اینجا را دارید؟ یا از بیماری دیگر در ناحیه پا رنج می‌برید؟ هر مشکلی که داشته باشید، یک فیزیوتراپیست ممکن است بتواند به شما کمک کند تا درد و مشکلات ناشی از آن را کاهش دهید. فیزیوتراپیست‌ها متخصص حرکت هستند. آن‌ها کیفیت زندگی را از طریق مراقبت عملی، آموزش بیمار و  تجویز حرکات ورزشی بهبود می‌بخشند. مرکز فیزیوتراپی آرنیکا یکی از بهترین مراکز تخصصی فیزیوتراپی پا در اهواز به شمار می‌رود. در صورتی که در ناحیه پا احساس درد، ضعف یا بی حسی دارید بدون تعلل برای رزرو قرار ملاقات با فیزیوتراپیست‌های این مرکز اقدام کنید.

 

سوالات متداول

  1. متداول‌ترین مشکلات رایج پا که فیزیوتراپی می‌تواند به درمان آن‌ها کمک کند کدامند؟

پیچ خوردگی مچ پا، ورم کف پا ، صافی کف پا، آرتریت، ورم تاندون آشیل، سندرم تونل تارسال و نوروپاتی محیطی.

  1. پیچ خوردگی مچ پا در چه صورت به فیزیوتراپی نیاز دارد؟

اگر درد مچ پا خیلی شدید باشد و یا بیشتر از 24 تا 48 ساعت طول بکشد باید به پزشک یا فیزیوتراپیست مراجعه کرد.

  1. تاثیر فیزیوتراپی پا بر ورم تاندون آشیل چیست؟

فیزیوتراپی پا در کاهش درد  و تورم ناشی از ورم تاندون آشیل موثر است. همچنین تحرک، قدرت و انعطاف پذیری را به تاندون آسیب دیده باز می‌گرداند.

  1. از چه روش‌هایی در فیزیوتراپی صافی کف پا استفاده می‌شود؟

در فیزیوتراپی کف پا اغلب توصیه‌های به بیمار برای ایجاد تغییراتی در سبک زندگی او خواهد شد. همچنین تمرینات ورزشی برای تقویت پاها، ساق‌ها و قسمت مرکزی بدن افراد دچار صافی کف پا طراحی می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *